پیشگویی ارزشمند از گل استقلال; یاماگا از قبل آماده پنالتی بود!

پس از دربی پایتخت تصویری که توجه بسیاری را به خود جلب کرد چهره کاملا آرام و متمرکز کوین یاماگا در لحظه گرفتن پنالتی بود. این سوال وقتی جالبتر می شود که بدانیم علیرضا بیرانوندی که در مهار ضربات پنالتی نتایج خوبی کسب کرده بود مقابل او ایستاده است.

اگر لحظات پس از اعلام پنالتی به سود استقلال را مرور کنیم، متوجه می شویم که این وینگر فرانسوی در چند متری محوطه جریمه توپ را در دست دارد و آرام آرام به سمت محوطه حریف حرکت می کند، البته بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه با ته چانه زنی می کنند، اما یاماگا از همه این اتفاقات غافل است.

وینگر فرانسوی در دقیقه 7 + 90 بزرگترین بازی باشگاهی ایران پشت توپ قرار گرفت و بدون کوچکترین فشاری علیرضا بیرانوند را فریب داد و در مواقعی که کمتر بازیکنی جراتش را داشت، توپ را وارد دروازه کرد تا پنالتی دربی بزند. پیام آور شادی برای تیمش

شانزدهمین ضربه ایستگاهی بود که قاتل خونسرد برای استقلال به گل تبدیل کرد. 15 پنالتی او مستقیما روی دروازه بود که تنها محسن فروزان در یک نوبت توانست ضربه یمگا را مهار کند اما این بازیکن توانست در گل برگشت آن را تبدیل به پنالتی کند و پنالتی تیمش شود.

در واقع می توان گفت از زمان امضای قرارداد با کوین یاماگا، استقلالی ها دغدغه چندانی در ضربات پنالتی نداشته اند. این در شرایطی است که آبی ها قبل از این وینگر فرانسوی پنالتی های زیادی را از دست داده بودند و برایشان دردسر بزرگی شده بود.

دقایقی پس از پایان دربی پایتخت، ویدئویی جالب از کوین یاماگا منتشر شد که در آن در برنامه فوتبال برتر مقابل محمدحسین میتسگی نشسته است. صحبت ها و دیالوگ های عجیبی که بین میساگی و وینگر فرانسوی رد و بدل شد، بازنمایی دقیق اتفاقاتی است که در دربی 102 رخ داد.

جایی که میشاقی بعد از صحبت از خونسردی و مهارت یمگا در زدن ضربات آزاد، بحث را به دربی پایتخت می برد و اینکه اگر در ثانیه های پایانی این بازی حساس، در صورت دریافت ضربه ایستگاهی برای استقلال پشت توپ خواهد ایستاد یا خیر، واکنش کوین چیست. همچنین در نوع خود جالب است.

مستاگی در این گفتگو خطاب به بازیکن استقلال می گوید: فکر کن در آخرین ثانیه دربی یک پنالتی زده شد… استقلال هم یک صفر عقب است… علیرضا بیرانوند هم آمار خوبی دارد و فکر کنم بیش از 60 درصد را مهار کند. از پنالتی های mu.و آمار 10 پنالتی آخرش هم عجیب است… ثانیه آخر است و یک پنالتی برای استقلال اعلام شد. پنالتی میگیری؟

یاماگا نیز پاسخ جالبی به مجری برنامه فوتبال برتر می دهد. او می گوید همیشه برای زدن پنالتی به سمت توپ می رود و در واقع برایش دقیقه بازی یا حریف آن روز فرقی نمی کند، او روز گذشته این جمله را ثابت کرد و در دقیقه 90 + 7 پیروز شد. مسابقه با پنالتی دقیق