پیش بینی، پیشگیری و اقدام مناسب در برابر حملات سایبری ضروری است / امنیت سایبری با سیگنال امنیتی تضمین نمی شود

ساعت: 20:09
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783058

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پیش بینی، پیشگیری و اقدام مناسب در برابر حملات سایبری، گفت: باید برای امنیت فضای مجازی سرمایه گذاری کرد و هرگونه سرمایه گذاری در این فضا یک ضرورت است که باید انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز (سه شنبه) در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به گزارش حادثه حمله به سامانه های هوشمند سوخت، ضمن تشکر از مدیریت صحیح وضعیت وزارت نفت، صدا و سیما و دستگاه های ذیربط و پیشگیری از سوء استفاده دشمن گفت: شناسایی نقاط ضعف، حذفیات و اشتباهات احتمالی در حادثه اخیر ضروری است تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود، لذا این حادثه مایه عبرت و عبرت است که اگر ساختارها ضعیف هستند باید حذف شود.»

آیت الله رئیسی اصلاح و تقویت ساختارهای موجود در حوزه فضای مجازی را ضروری دانست و تاکید کرد: توصیه و هشدار امنیت فضای مجازی را تضمین نمی کند و اصولا مشکلات کشور تنها با نصیحت حل نمی شود. توصیه بخشی از کار است، اما علاوه بر این، ما وظیفه داریم اقداماتی انجام دهیم که اعتماد نسبی بین مردم و جامعه را تضمین کند.

رئیس جمهور افزود: حکمرانی سایبری موضوعی چند وجهی است و تعهد سازمانی در این حوزه ضروری است. این در حالی است که دستگاه های اطلاعاتی و سایر نهادها نیز وظیفه دارند از چنین حوادثی جلوگیری کنند و این امر مستلزم اطلاعات جدی است.

رئیسی گفت: باید پایگاهی وجود داشته باشد که بتواند دائماً اوضاع را رصد و به روز کند و در برابر حملات احتمالی مقاومت کند و دفع کند. در این راستا انجام تمرینات و تمرینات مختلف برای شناسایی نقاط ضعف و محافظت در برابر حملات را ضروری می دانم. باید سیستم های جایگزین هم داشته باشیم تا با دستگاه ها مشکلی نداشته باشند.

رئیس جمهور همچنین بر ساماندهی تقسیم وظایف و بهبود و ارتقای آن و استفاده از همه ظرفیت های کشور برای مصونیت در برابر حملات سایبری احتمالی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید