زیرساخت لانه عنکبوتی، هکرهای ایرانی / نیروی سایبری ایران در برابر حملات

ساعت: 18:34
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781073

رئیس شبکه سایبری رژیم صهیونیستی سه ماه پیش اعتراف کرد که پس از حملات سایبری به شبکه آبرسانی این رژیم، تقریباً هیچ فاجعه واقعی رخ نداده است. در آن زمان شبکه 12 رژیم صهیونیستی به نقل از یاغال اونا افزود: این تلاش به منظور آسیب رساندن به تاسیسات آبی اسرائیل صورت گرفت. وی حمله به تاسیسات آبی رژیم صهیونیستی را تغییری در جنگ سایبری مدرن توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ ماه گذشته، سایت خبری یدیعوت آحارونوت متعلق به اسرائیل از حمله سایبری به دو منطقه آبی اسرائیل خبر داد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع خود این حمله سایبری را تایید کرد و گفت این سومین حمله سایبری است که این سایت در چند ماه گذشته متحمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری عربی 48، یکی از این حملات به سمت پمپ آب در منطقه «الجلیله العلی» و دیگری به سمت تأسیسات در بخش جنوبی قدس اشغالی بود. سازمان آبرسانی رژیم صهیونیستی با اذعان به این حمله گفت: موضوع مربوط به دو مورد تاسیسات فاضلاب در بخش کشاورزی است. حملات سایبری علیه زیرساخت‌های آب و فاضلاب اسرائیل در زمانی تشدید شد که مقامات اسرائیلی بارها از توانایی بالای خود در حفاظت از تأسیسات و فناوری‌های بخش آب صحبت کرده‌اند. پیشتر برخی منابع صهیونیستی از حمله سایبری به زیرساخت های تامین آب آشامیدنی فلسطین اشغالی خبر داده بودند. در آن زمان ادعا می شد که هدف از این حمله سایبری افزایش کلر در آب از طریق نفوذ به بدنه های آبی بوده است. هدف دیگر توقف پمپ های آب بود که منجر به قطع طولانی مدت آب شد.

تشخیص آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری

رئیس شبکه سایبری رژیم صهیونیستی سه ماه پیش اعتراف کرد که پس از حملات سایبری به شبکه آبرسانی این رژیم، تقریباً هیچ فاجعه واقعی رخ نداده است. در آن زمان شبکه 12 رژیم صهیونیستی به نقل از یاغال اونا افزود: این تلاش به منظور آسیب رساندن به تاسیسات آبی اسرائیل صورت گرفت. وی حمله به تاسیسات آبی رژیم صهیونیستی را تغییری در جنگ سایبری مدرن توصیف کرد و گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن این حمله فاجعه بار بوده و خسارت زیادی به اسرائیلی ها وارد می کند و باعث کمبود موقت آب می شود. وی با بیان اینکه در این حمله سایبری بسیاری از سیستم های کنترل و نظارت مورد حمله قرار گرفته اند، افزود: اگر در جای خود بمانیم و پیشرفتی نداشته باشیم، در آینده در برابر حملات سایبری بسیار ضعیف تر از حمله اخیر خواهیم بود. سخنرانی در حساب توئیتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه تعداد زیادی حملات سایبری علیه منافع و تأسیسات این رژیم در اراضی اشغالی انجام شده است. بزرگترین حملات سایبری، بسته شدن بخش هایی از شبکه ملی انرژی در هنگام کاهش دما.

40293527 5e5e 4554 99d4 63a41c382549 خبر خاکستری

* افزایش حملات به تاسیسات آبی در سال گذشته

داده ها نشان می دهد که تعداد حملات سایبری علیه زیرساخت های آبی رژیم صهیونیستی از پایان سال 2019 افزایش یافته است. علاوه بر مقامات صهیونیستی، این مشکل برای دولت ایالات متحده نیز هست، زیرا این عملیات موفقیت آمیز معمولاً با هک کردن سرورها و تجهیزات آمریکایی انجام می شود. مشکلی که نشان دهنده ضعف جدی آنها در مواجهه با حملات سایبری است. واشنگتن پست در گزارشی در مورد حمله به تأسیسات آبی اسرائیل در روزهای 24 و 25 آوریل با نفوذ به سرورهای آمریکا، نسبت به ضعف این سامانه ها هشدار داد. این گزارش می افزاید که این عملیات سایبری حداقل به دو نقطه در شبکه آبرسانی در شمال و جنوب اسرائیل حمله کرده است. دو هفته قبل، وب سایت روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت از اختلال دو روزه در شبکه ملی آب و فاضلاب اسرائیل خبر داده بود.

* دامنه حملات از زیرساخت های آب تا امنیت را گسترش دهید

در همین حال، یک شرکت امنیت سایبری حملات سایبری گسترده علیه وب سایت های رسمی اسرائیل در 30 ماه گذشته را گزارش کرده است. رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که در سه ماه پایانی سال گذشته سایت های مهم نیروهای امنیتی این رژیم بیش از 10 هزار بار مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. به گزارش ایمپروا مستقر در تل آویو، حدود 40 وب سایت رسمی دیگر دادگاه های اسرائیل هدف بیش از 1000 حمله سایبری قرار گرفته اند. مدیرکل اداره امنیت سایبری رژیم صهیونیستی در گفت و گو با سایت یدیعوت آحارونوت گفت: حملات سایبری بر فعالیت این سایت ها تأثیری نداشته است. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: در اولین ساعات حمله سایبری گسترده، هزاران رسانه اسرائیلی نیز در فضای مجازی مورد حمله قرار گرفتند و بسیاری از آنها خبر شمارش معکوس تا پایان اسرائیل را دریافت کردند و به آنها هشدار داده شد. به گزارش وب سایت عبری، پس از این حمله سایبری، کارمندان هزاران سایت اعلام کردند که با مشکلات مختلفی روبرو هستند و حتی قادر به ذخیره اطلاعات خود نیستند و تاکید کردند که نمی توانند سایت خود را نیز بایگانی کنند.

برای بررسی آسیب پذیری زیرساخت های رژیم صهیونیستی به سراغ رحمت الله فیروزی بادی نماینده مردم نطنز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رفتیم.

f2e3e2c6 1eea 4bd7 9828 f7505996770d خبر خاکستری

*هیچ توهینی بی پاسخ نمی ماند

رحمت الله فیروزی بادی در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: برای پیشگیری و خنثی سازی موارد موجود نیازمند تقویت بنیه دفاعی کشور هستیم. قاعدتاً کشور باید این حفاظت را تقویت کند و در مناطقی که آسیب دیده است تعمیرات اساسی انجام دهد.»

نماینده مردم نطنز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: می دانیم هیچ تخلفی بی پاسخ نمی ماند.

وی افزود: باید آماده باشیم و از هر حمله ای گزیده نشویم و هجومی را حفظ کنیم، بنابراین اگر احساس می کنیم می خواهیم در جایی مورد حمله قرار بگیریم، دفاع خوبی وجود دارد و می توانیم ضدحمله کنیم. نگاه ما نباید این باشد که داریم حمله می کنیم، بلکه نگاه ما باید این باشد که اگر حمله ای به ما شود، هم حفاظت و هم توانایی حرکت متقابل را خواهیم داشت.

فیروزی بادی گفت: زیرساخت های حیاتی در سرزمین های اشغالی فلسطین در برابر ادعاهای مقامات اسرائیلی و آمریکایی بسیار آسیب پذیر است و یکی از ساده ترین مشکلات هکرهای ما برای غیرفعال کردن آب، برق و سایر منابع است.

وی در پایان گفت: البته از آسیبی که از گروه های هکری ایرانی می بینند استفاده نخواهند کرد. دفاع خود را ثابت کرده اند و می دانند که جمهوری اسلامی در مقابل تهاجم و حملات آنها بی طرف نخواهد بود.

امروز قدرت سایبری کشورمان بر هیچکس پوشیده نیست، کشورهای مختلف می دانند که اگر پاهای خود را از فرش دراز کنند از حملات هکرهای ایرانی مانند آنچه این روزها رژیم صهیونیستی دارد در امان نخواهند بود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید