جلوگیری از بروز حملات سایبری گسترده به زیرساخت های کشور


ساعت: 20:26
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834193

اقدامات به موقع مرکز عملیات امنیتی EFTA در روزهای اخیر از حملات سایبری گسترده علیه مناطق زیرساختی کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز مدیریت راهبردی ریاست جمهوری افتا، اقدامات به موقع مرکز عملیات امنیت افتا در روزهای اخیر از حملات سایبری گسترده علیه زیرساخت های کشور جلوگیری و عملیات های برنامه ریزی شده توسط مهاجمان در مراحل اولیه عملیات را خنثی کرده است.

مهاجمان سایبری سعی کردند از حفره امنیتی یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در سازمان ها سوء استفاده کنند، به زیرساخت دسترسی پیدا کرده و بازیابی کنند، دستورات تصادفی را اجرا کنند و محتوای آلوده آنها را تزریق کنند، اما قبل از اینکه مهاجمان بتوانند حمله سایبری خود را آغاز کنند. اقدام کنید، مرکز عملیات امنیتی EFTA از وقوع به موقع آن جلوگیری کرده است.

با کشف سرنخ ها و الگوهای رفتاری مورد استفاده در حمله و همچنین اشراف کارشناسان مرکز مدیریت استراتژیک EFTA، اقدامات مهاجمان، اهداف و عملیات طراحی شده برای حمله به زیرساخت ها رصد شد و بیش از 100 مورد مهم مورد بررسی قرار گرفت. خدمات الکترونیکی در ادارات دولتی نظارت می شد و بخش خصوصی یکی از اهداف اصلی این حمله است.

در چنین حملاتی، مهاجمان سایبری پس از نفوذ و دسترسی غیرمجاز، «در پشتی» را بارگذاری می‌کنند تا امکان سوءاستفاده‌های بیشتری مانند افزایش و حفظ دسترسی، بازیابی اطلاعات، اجرای دستورات تصادفی و تزریق محتوای آلوده فراهم شود.

کارشناسان فنی مرکز مدیریت استراتژیک EFTA، پس از کشف یک حفره امنیتی ناشناخته و اجرای به‌روزرسانی‌های امنیتی، اجازه استفاده از این «درهای پشتی» را برای «آدرس‌های IP متعدد» از هلند، ایالات متحده و بریتانیا رد کردند. از یک حادثه سایبری جلوگیری شد

اقدامات تکمیلی در ارتباط با این رویداد توسط مرکز مدیریت راهبردی آفتیا و سایر ارگان های ذیربط در حال انجام و پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید