تا زمانی که نهادهای امنیتی احساس کنند امنیت کشور مشکل دارد، فیلترینگ ادامه دارد/تاکنون هیچ جلسه ای درباره طرح دفاعی یا قانون سایبری برگزار نشده است.

تا زمانی که نهادهای امنیتی احساس کنند امنیت کشور مشکل دارد، فیلترینگ ادامه دارد/تاکنون هیچ جلسه ای درباره طرح دفاعی یا قانون سایبری برگزار نشده است.

روز جدید لطف الله سیاه کلی، نماینده مجلس می گوید تا زمانی که نهادهای امنیتی معتقدند مشکل امنیتی در کشور وجود دارد، به وزارت ارتباطات می گویند که فیلترینگ را ادامه دهد. وی در خصوص کمیته طرح امنیت می گوید که جلسه ای برای بررسی قوانین برگزار نشد، بلکه جلسات معمول برای توافق و اینکه چه باید کرد برگزار شد، اما جلسه ای در مورد طرح امنیتی و قانون سایبری برگزار نشد.

لطف الله سیاه کلی در گفت وگو با «اناخت» در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت پس از دو ماه فیلترینگ شبکه های اجتماعی، گفت: تصمیم گیرنده در این مورد وزیر ارتباطات نیست. این مسائل را نهادهای امنیتی تصمیم می گیرند، بنابراین تا زمانی که نهادهای امنیتی احساس کنند امنیت کشور مشکل دارد، به وزارت ارتباطات می گویند فیلترینگ را ادامه دهد.

این نماینده مجلس افزود: در همه جای دنیا همینطور است. وقتی بحران از بین می رود، معمولاً به شرایط عادی باز می گردند. به نظر من ایران هم همینطور است چون شرایط ناامن وجود دارد و این دو پلتفرم علیه امنیت استفاده شده است، فیلتر هستند. امیدواریم هر چه زودتر کشور به شرایط عادی بازگردد و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.»

سیاهکلی همچنین در پاسخ به اظهارات اخیر چند نماینده مبنی بر از سرگیری فعالیت کمیته مشترک طرح دفاعی و تشکیل جلسه در این کمیته گفت: خیر، هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. جلسه بررسی قانون تشکیل نشده است، اما جلسات هماهنگی و کارهای معمول برگزار شده است، اما هیچ جلسه طرح دفاعی و قانون سایبری تشکیل نشده است.»

دیدگاهتان را بنویسید