برای حل مشکل وزنه برداری با مرادی و وزنه برداران جلسه دارم / برای قضاوت مهدوی کیا و تیم امید عجله نکنید


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844190

به زودی تالار مشاهیر فوتبال ایران را افتتاح خواهیم کرد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در قضاوت مهدوی کیا و تیم امید عجله نکنید و بگذارید برنامه های خود را زیر نظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از کاروان اعزامی به المپیک ناشنوایان برزیل گفت: با تمام وجود شما را دوست دارم و گواه خدا هستم، این مراسم فقط برای شادی دلت من و همکارانم با خدا عهد بسته ایم که روزی از شما غافل نشویم. همه باید از مردم مظلوم محافظت کنند. کلام وحی است که عدالت، فلسفه خلقت است. همه باید از ناشنوایان حمایت کنند.

وی تاکید کرد: شنوایی در بدن نیست بلکه در قلب است. امروز فرصتی برای ملاقات داریم و مدیون شما هستیم و کارهایی که تاکنون انجام شده حداقل بوده و جبران خواهیم کرد. از آنجایی که ما مدعی عدالت علّی هستیم، پس آن عدالت باید محقق شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه نباید تبعیض وجود داشته باشد، افزود: یک بار باید تصمیم بگیریم و نباید بین ورزشکاران ناشنوا و سایر ورزشکاران تمایز قائل شویم. ما نباید با احساسات این جامعه بازی کنیم. دولت، مجلس، وزارت ورزش و کمیسیون باید برای رفع این شکاف تلاش کنند. ما نمی توانیم برای دیگران دنبال کار و مسکن بگردیم اما این اقوام باید دغدغه کار و مسکن داشته باشند و با هم در خانه باشند.

صالحی امیری با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای اعزام کاروان به المپیک ناشنوایان برزیل گفت: شهادت می دهم به خون هایی که تبر و تیمش خوردند تا کاروان به برزیل برسد. ما اینجا جمع شده ایم تا به کارکنان، مربیان، ورزشکاران، اعم از دختر و پسر، پیامی برسانیم که همدیگر را می بینید و همانطور که ما از شخصیت های دیگر در این اتاق تمجید کردیم، شما را تحسین کردیم. مجلس باید به میدان بیاید. دولت خدمتگزار که در این شرایط سخت برای اداره کشور تلاش می کند باید توجه داشته باشد که این نزدیکان نیازمند توجه هستند. من معتقدم دولت و مجلس در حال اجرای عدالت هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور رئیس سازمان بهزیستی در این تجمع گفت: حضور ایشان به معنای اجرای عدالت است. قلب ما با شماست و با تمام وجود شما را دوست داریم.

صالحی امیری در جمع خبرنگاران در حمایت از ورزشکاران ناشنوا گفت: شاد کردن دل این عزیزان از هر چیزی مهمتر است و باید احساس کنند که نظام و دولت توجه ویژه ای به آنها دارد. اولین مسئله اشتغال این بستگان است. به عنوان اولین کار یکی از آنها به نام ربیع زاده را استخدام کردیم. همه دستگاه ها باید کار کنند تا کار کنند.

وی تاکید کرد: معیشت آنها خوب نیست و دستمزد ناچیزی دارند که باید برای حمایت از آنها تلاش کرد. موضوع مسکن نیز مهم است. با رئیس فدراسیون تماس می گیرم و مشکلات آنها را پیگیری می کنم. بین ناشنوا و سالم فرقی نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در جلسه از ناشنوایان تجلیل کردیم و ردیف بودجه را در سطح المپیک قرار دادیم. در ارسال بلیت و لباس هم کمک کردیم و الان جوایز خوبی هم داده ایم اما باید قدم های موثرتری برداریم.»

وی همچنین تاکید کرد: با مسئولان ادارات مختلف صحبت کردم و در کمیته برای کمک پیشقدم شدیم. ما با سازمان اجتماعی مذاکره کردیم و تا امروز تمام تلاشم را برای ناشنوایان خواهم کرد و زبان آنها خواهیم بود.

صالحی امیری در خصوص وضعیت وزنه برداری گفت: امروز با مرادی جلسه دارم و فردا با قهرمان دیدار خواهم کرد. سعی می کنم با بررسی ابعاد قضیه مشکل را حل کنم. وزنه برداری مدال 3 رشته است و بعد از کشتی و این بار بعد از کاراته افتخار می کنیم. وزنه برداری می تواند در بازی های کشورهای اسلامی، هانگزو و المپیک نقش آفرینی کند. وزنه برداری باید جایگاه خود را پیدا کند و درک روشنی از الزامات وزنه برداری و حمایت از فدراسیون در دستور کار داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص آخرین وضعیت موزه ورزش، بازی های المپیک و پارالمپیک گفت: موزه رودخانه است و هر روز به آثار جدیدی اضافه می شود. 10 سالن تعریف کرده ایم و در روزهای آینده تالار مشاهیر فوتبال ایران را افتتاح خواهیم کرد.

وی در خصوص تیم امید و عدم انجام بازی های تدارکاتی برای آن تیم گفت: در قضاوت عجله نکنید و بگذارید مهدوی کیا بر کار برنامه هایش نظارت داشته باشد. انشاالله امید و توقع مردم را برآورده کند. مهدوی کیا اختیار کامل برای هدایت این تیم به المپیک پاریس را دارد. حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک و حمایت باشگاه ها لازم است. با مجیدی و کامرانی فر در ارتباط هستم. دیروز هم با مجیدی تماس گرفتم. به یاد داشته باشید که مسئولیت رهبری و نظارت و فنی بر عهده فدراسیون است و حمایت ما مالی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید