مشکلات مهدوی کیا به خاطر پرچم اسرائیل / حمله مهدوی کیا این بار دولت هیچ!

مشکلات مهدوی کیا به خاطر پرچم اسرائیل / حمله مهدوی کیا این بار دولت هیچ!

روز جدید : تصویر پرچم اسرائیل بر روی لباسی که مهدی مهدی کیا در یک بازی دوستانه به تن کرد حاشیه ساز شد و همه علیه او موضع گرفتند. نکته جالب حمله به مهدوی کیا این بود که اگر در دولت روحانی این اتفاق می افتاد، وزیر ورزش و رئیس جمهور را به مجلس می بردند و دولت را شکست می دادند، اما چون در دولت اتفاق افتاد، با آنها موافقت شد. انتقاد آنها کاملا شخصی شده و فقط متوجه «مهدی مهدوی کیا» است.

خبرگزاری ایرنا چند روز پیش گزارش داد که دیداری دوستانه و نمادین در قطر بین تیم های اسطوره های عرب و ستاره های منتخب جهان برگزار شد.برنده پنالتی.

به دلیل رسمیت یافتن جام اتحادیه عرب و اعلام قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022، این دیدار در ورزشگاه التمامه یکی از ورزشگاه های میزبان جام جهانی برگزار شد.

جانی اینفانتینو رئیس فیفا نیز در این دیدار حضور داشت و در هر دو تیم حضور داشت. تیم اسطوره های عرب شامل بازیکنانی چون سامی جابر، نواف التمیات و یونس محمود است. آندره آ پیرلو، یحیی توره، خاویر ماسکرانو، لوتار ماتیوس و … نیز در تیم ستارگان جهان بازی کردند.

آرسن ونگر نیز هدایت تیم ستارگان جهان را برعهده داشت. پیرلوئیجی کولینا نیز این دیدار را قضاوت می کند. این دیدار در وقت قانونی با تساوی پنج بر پنج به پایان رسید و در پایان تیم مهدوی کیا موفق به کسب ضربات پنالتی شد. در سایر نقاط دنیا این اطلاعات و اطلاعات بیشتری در مورد این بازی دست به دست می شد، اما در ایران ماجرا فرق می کرد و تصویر نقشی که بر روی تی شرت بازیکنان حک شده بود باعث شد هیچکس به جزئیات فوتبالی آن توجه نکند. همچنین نقش پرچم اسرائیل بر پیکر مهدوی کیا برای به حاشیه راندن سایر مسائل کافی بود و به همین دلیل حملات تند علیه مهدی مهدوی کیا انجام شد. منبع این حملات، فارس نیوز و چندین اکانت معروف اصولگرایان در شبکه های اجتماعی است.

در بازی دوستانه ستارگان عرب و ستاره های جهان؛ در حالی که برخی از فوتبالیست های عرب به دلیل پرچم اسرائیل از پیراهن و مربیگری اسراییل صرف نظر کرده اند، مهدوی کیا در تیم منتخب عرب به عنوان نماینده ایران و سرمربی تیم امید و عضوی از فدراسیون بازی کرد!

خبرگزاری فارس گزارش داد سرمربی تیم فوتبال امید در یک بازی نمادین با پرچم رژیم اشغالگر قدس شرکت کرد اما ستاره های عربستان و عمان از فلسطین حمایت کردند و بی تفاوتی آن را جبران کردند. فارس نوشت: همه کاربران فضای مجازی در کشورهای عربی و مسلمان این بازی را محکوم کرده اند.

خبرگزاری فارس نیز نوشت که سرمربی امیدهای ایران در پیراهن مزین به پرچم رژیم اشغالگر قدس شرکت کرد اما فوتبالیست عربستانی پرچم اشغالگران را از روی تیشرت خود برداشت!

این خبرگزاری همچنین می نویسد: رژیم اشغالگر قدس امروز هدفمند و با برنامه ریزی دقیق در تلاش است تا روابط خود را از طریق ورزش با کشورهای عربی و مسلمان عادی کند. حضور گرنت صهیونیستی در تیم منتخب جهان مقابل تیم عربی یکی از ترفندهای اجرای این طرح است. حضور در این مسابقه نمادین که هدف آن مشروعیت بخشیدن و مقبولیت نظام بر اساس استراتژی توصیف شده است، موضوعی است که مهدوی کیا و فدراسیون فوتبال باید در مورد آن توضیح و شفاف سازی کنند.

بیشتر بخوانید: سرنوشت ورزشکارانی که از ایران مهاجرت کردند

مهدوی کیا پرچم اسرائیل است

اسماعیل هشی نماینده خاش در گفت وگو با فارس نیوز گفت: انتظار داریم ستاره های ما از ستارگان جهان عرب الگو بگیرند. این دیدار غیررسمی بود و انتظار داشتیم مهدی مهدوی کیا در این مسابقه شرکت نکند چرا که به رسمیت نشناختن اسرائیل یکی از آرزوهای ملت بزرگ ماست. وقتی قهرمان ما در مسابقات جهانی شرکت نمی کند، هیچکس نباید با این شرایط در مسابقات غیررسمی شرکت کند. مهدوی کیا در اروپا بازی می کرد و باید شرایط را درک می کرد. جوانان ما او را الگوی خود می دانند. «وقتی ما به این رژیم اعتقاد نداریم و این کشور تنها دشمنی است که فلسطین را غصب کرده است، نباید آن را به دست دشمن می داد.

به گزارش خبرورزشی، اینفانتینو قصد دارد با اسرائیل و یک یا چند کشور عربی میزبان جام جهانی باشد و مخالفان این تصمیم از فرصت حضور در جام عرب برای اعتراض استفاده کرده اند. مردم برخی کشورهای عربی نیز ریاست فیفا را به لابی صهیونیستی مرتبط می کنند و به آن اعتراض می کنند. با این تفاسیر به نظر می رسد حضور مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید و بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز در این دیدار مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

اتفاق جالب در این میان ادعای تلگرام استقلال است که مدعی شده از مدیر این کانال خواسته شده علیه مهدوی کیا محتوایی ایجاد کند تا او از کادرفنی تیم امید ایران اخراج شود.

از روز گذشته تقریباً انتقادها فروکش کرده و مشخص بود که وی از ماجرا بی اطلاع است، اما روزنامه کیهان پرونده را از سر گرفت و نوشت: فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و سکوت کرده است.

روزنامه حکومتی ایران نیز در گفت و گو با نمایندگان مجلس تلاش کرد تا مهدوی کیا را فریب دهد. عجیب است که اگر در دولت روحانی این اتفاق می افتاد، وزیر ورزش و رئیس جمهور را در مجلس می بردند و دولت را می زدند، اما از آنجایی که این اتفاق در دولت موافق با آنها افتاد، انتقاد آنها کاملا شخصی شد و فقط «مهدی» مهدوی کیا را هدف گرفته است. تندترین انتقاد از دولت فقط می گفت: «وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید نسبت به این گونه اقدامات حساس باشند.» این تنها انتقاد اصولگرایان به دولت بود و چیزی بیش از این به گوش نمی رسید. جمله ای که بیژن نوباوه و البته پیکان انتقاد به سرعت به سمت مهدوی کیا رفت و اقدام او را خیانت نامیدند: «یک ورزشکار در حمایت از ملت مظلوم فلسطین آرمان انقلاب اسلامی را رد می کند. ورزشکاری که این کار را کرده است باید از مردم ایران بابت عملکرد خود عذرخواهی کند و با او برخورد قانونی شود. زیرا اقدامات او خیانت به ملت ایران و در واقع خیانت هم به ملت ایران و هم به ملت فلسطین است.

علیرضا سلیمی، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: کسانی که با مهدوی کیا مشورت کردند دقیقاً این کار را نکردند و او را به دام انداختند. او خواسته یا ناخواسته گامی در جهت مشروعیت بخشیدن به این رژیم قاتل و خونخوار برداشته است.»

امیررضا واعظ آشتیانی نیز گفت: آقای مهدوی کیا به همراه چند نفر دیگر قبلا این رفتار حاشیه ای را داشته اند و عجیب نبود. به نظر من این عمل دهان کجی بود. فدراسيون فوتبال نيز در اين كمبود مهارت مديريتي مقصر نيست.

به گزارش رویداد۲۴، در این میان ورا گفوری دست به دست شد و کاربر ارزشمند دیگری با اشاره به ماجرای ورا گفوری که عکسی از گوهر عشق مادر ستار بهشتی منتشر کرده بود، نوشت: «هنری کیسینجر قصد دارد از طریق فوتبال کشورها را دموکراتیزه کند. در فیفا در دهه 1960، حمایت مهدوی کیا از رژیم کودک کش اسرائیل، بخشی از دستور کار سیاسی فیفا بود. ورزشکاران از مظلوم حمایت می کردند، حالا وریا گفوری، مهدوی کیا و … حرف های تخریب ها را تکرار می کنند!

اگرچه اقدامات وریا گفوری سیاسی بود، اما رفتار مهدوی کیا اساساً سیاسی نبود، اما به نظر می رسد منتقدان او حضور او در مسابقه فوتبال را بهانه ای برای حمله به او قرار داده اند. پیش از این مسعود شجاعی به دلیل بازی در یک باشگاه یونانی مقابل نماینده اسرائیل مورد انتقاد شدید رسانه های اصولگرا قرار گرفت و برای مدتی از تیم ملی ایران کنار گذاشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید