رئیس فدراسیون وزنه برداری به زودی منصوب می شود/ تیم فوتبال امید با هدایت مهدوی کیا در بازی های آسیایی شرکت می کند.

زمان: 08:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1804945

منتظر پاسخ IOC به حضور فدراسیون جودو در تبلیغات انتخاباتی هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تیم فوتبال امید با ظرفیتی که در جامعه فوتبال وجود دارد و با حضور مربی سرشناس خود در هانگژو حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ سید رضا صالح امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره وضعیت فدراسیون جودو گفت: جودو یکی از فدراسیون های المپیکی ماست و تمام تلاش ما در کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو بر این است. با پایان دادن به محرومیت وحشیانه جودو. . این ورزش شایسته درخشش در جهان و آسیا است و انتظار داریم تا قبل از بازی های آسیایی 2022 تعلیق جودو برداشته شود و جودوکاران در المپیک پاریس بدرخشند. ظرفیت 90 هزار نفری در این حوزه بسیار زیاد است و باید از آن حمایت کنیم.

وی در ادامه گفت: راه رفع تعلیق جودو قانونی است و از وکلای توانمند و بین المللی استفاده کرده ایم. روز یکشنبه با آرش میراسماعیلی جلسه ای داشتیم و درباره سازوکارهای رفع تعلیق صحبت کردیم. در المپیک زمستانی پکن به همراه توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، این را به عنوان درخواست جودو می گویم. آنچه برای ما به عنوان کمیته ملی المپیک ایران مهم است این است که هر چه زودتر جودو را آزاد کنیم. این یک جهش رو به جلو برای المپیک و آسیا است.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضور جودو در انتخابات کمیسیون گفت: حضور فدراسیون جودو در مجمع عمومی ۱۷ اسفند مانعی ندارد و قطعا شرکت خواهد کرد. از کمیته بین المللی المپیک هم در مورد انتخابات سوال کردیم. به نظر من به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک فدراسیون جودو می تواند در جلسه انتخابات کمیسیون شرکت کند، زیرا جلسات ما داخلی است و فدراسیون جودو در داخل کشور مشکلی ندارد، اما این موضوع در مجلس مسکوت مانده است. قانون اساسی. و باید از خود بپرسیم ارزیابی شخصی من این است که حتی برای مجمع انتخاباتی، فدراسیون جودو می تواند شرکت کند، اما باید اجازه دهیم IOC پاسخ دهد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان فدراسیون وزنه برداری گفت: با سجادی در مورد وزنه برداری صحبت کردم و با سایر دوستان در وزارت ورزش و جوانان هم صحبت کردم. همانطور که روند نشان می دهد در روزهای آینده یک نفر به عنوان لیدر معرفی می شود و شروع به کار می کند. مرادی در وزنه برداری سخت کار می کند. ما باید عدالت را در محکومیت مردم رعایت کنیم. هرکسی موافقان و مخالفانی دارد اما مرادی برای وزنه زدن زحمت کشیده و چه به فدراسیون برگردد و چه نکند باید از زحمات او تقدیر کرد. وزیر ورزش طی روزها یا هفته های آینده سرپرست فدراسیون را معرفی خواهد کرد.

صالح امیری در خصوص تایید حضور اعضای شورای اجرایی در مجمع انتخاباتی تاکید کرد: یکی از بحث های مطرح شده در مجمع، تصویب آیین نامه انتخابات و تعیین زمان برگزاری مجمع انتخاباتی پس از آن است. در صورت تصویب در جلسه، طبق اساسنامه منعی برای حضور وجود ندارد.

وی در خصوص استعفای مجید شایسته گفت: وی مدیری دلسوز، پرتلاش و با اخلاق است. در چهار سال گذشته عملکرد مثبتی از او دیده ام و او در کنارم بوده است. شایسته کمک زیادی به من و کمیته ملی المپیک کرد. همه اعضای هیات اجرایی با استعفای وی مخالفت کردند و از وی خواستیم به روند کاری خود ادامه دهد و خداوند همکاری را ادامه دهد. به هر حال برخی از اعضا در جلسات هستند و برخی دیگر حضور ندارند و این یک روند عادی است. شایسته قطعا به عنوان همکار در کمیته ملی المپیک در کنار من خواهد بود. او مشاور من هم هست.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره وضعیت تیم فوتبال امید توضیح داد: با عزیزی هادم در ارتباط هستم. مهدوی کیا نیز به شدت تحت تعقیب و سازماندهی است. تیم امید با ظرفیتی که در جامعه فوتبال وجود دارد و با حضور مربی سرشناس خود در هانگژو حضور خواهد داشت.

صالحی امیری در پایان گفت: فدراسیون کشتی رهبر فدراسیون های ما و دبیر قهرمان المپیک است و مورد احترام من و جامعه ورزش است. همه ما باید در ورزش قهرمانی برای رسیدن به هماهنگی و همدلی کمک کنیم و این راهی است که من در چهار سال گذشته به آن اعتقاد داشته ام. علاوه بر این باید به قهرمانی کمک کنیم، فدراسیون های المپیک و آسیایی در بازی های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس بدرخشند. اینکه کدام و کدام تیم به بازی های آسیایی اعزام می شود نیاز به بحث کارشناسی بین کمیته فنی و ستاد بازی ها دارد و من در مسائل فنی دخالت نمی کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید