وزنه برداری در آستانه تغییر مدیریت؛ روز موعود نزدیک است! / خداحافظی فوری مرادی; رئیس بازنشسته و غیرقانونی می رود؟


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877210

فدراسیون وزنه برداری به زودی با تغییر ریاست مواجه می شود و رئیس غیرقانونی فدراسیون مجبور به استعفا از ریاست می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون وزنه برداری پس از گذراندن دوره ای پر از اتفاقات پیرامونی و اتفاقات عجیب در آستانه تغییر دولت قرار گرفته است. مشکلات و حواشی که اخیرا در این فدراسیون به وجود آمده و البته تصمیم قانونی دادگاه باعث شد تا در نهایت وزارت ورزش تصمیم به تغییر ریاست این فدراسیون بگیرد.

موضوع بازنشستگی علی مرادی، رئیس فدراسیون اوایل زمستان سال گذشته مطرح و اعلام شد و با وجود خداحافظی موقت و اجباری با رئیس بازنشسته، چند هفته بعد به ریاست فدراسیون بازگشت تا کار جدید و پرتنشی را آغاز کند. دوره در این فدراسیون

در ابتدا موضوع پناهندگی دو وزنه بردار ایرانی مطرح شد و سپس اعتصاب وزنه برداران در اعتراض به شرایط بد اردو در حاشیه فدراسیون به اوج خود رسید. مصاحبه ها و افشاگری های وزنه برداران و دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک و معاون وزیر ورزش نیز عمق فاجعه را آشکار کرد. اخراج سرمربی تیم ملی و محرومیت وزنه بردار به دلیل دوپینگ اتفاقات بعدی بود که وزنه برداری را دچار بحران کرد.

حتی شنیده شده که بحران بعدی تغییر دبیر و مدیران اجرایی فدراسیون است اما ظاهرا عمر ریاست علی مرادی به پایان رسیده و بحران جدیدی ایجاد نمی کند!

با رای دادگاه در مورد انتخابات مورد مناقشه تابستان 98 به نظر می رسد علی مرادی چاره ای جز خداحافظی از ریاست جمهوری ندارد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری 16 تیرماه 1396 در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. در این انتخابات محمد آهوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان، فرشاد غزالیان و علی مرادی کاندیدای ریاست جمهوری بودند. در حالی که سجاد انوشیروانی 11 رای، محمدرضا آهوندی 8 رای، فرشاد غزالیان 2 رای و پورکیان رای نداشتند.

پس از آن جلسه، انوشیروانی در دادگاه از نتیجه انتخابات شکایت کرد و موضوع را ادامه داد. اکنون پس از گذشت نزدیک به دو سال، حکم دادگاه صادر شده است. دادگاه طی آن حکم اعتراض و تجدیدنظر انوشیروانی را پذیرفت و نتیجه آن انتخابات باطل شد.

رای دادگاه به وزارت ورزش و جوانان نیز ابلاغ شد و وزارت ورزش و جوانان رسما به مرادی اعلام کردند که امروز باید سکان ریاست را واگذار کند تا در روزهای آینده فرد دیگری به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری منصوب شود.

گفته می شود علاوه بر این تصمیم، وزارت ورزش در حال مذاکره با یک چهره سرشناس وزنه برداری برای ریاست فدراسیون است و به زودی حکم سرپرستی وزنه برداری وی صادر خواهد شد. با معرفی علی مرادی سرپرست فدراسیون دو سال و نیم دیگر وی رسما از رئیس فدراسیون خداحافظی می کند. خداحافظ، برخلاف سری های قبلی، بازگشتی وجود ندارد!
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید