از 9 مردادماه ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری 1401 آغاز می شود

از 9 مردادماه ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری 1401 آغاز می شود

روز جدید مشخصات ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور دکتری نیمه متمرکز ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

یادآوری مهم:

پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین پذیرفته شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توجه داشته باشند که فقط می توانند در یکی از رشته های پذیرفته شده ثبت نام کنند و مجاز به ثبت نام در هر دو رشته می باشند. مکان ها پذیرفته نمی شوند در غیر این صورت طبق قوانین با آنها رفتار خواهد شد.

بخش اول: مربوط به کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (به استثنای دانشگاه آزاد اسلامی)

تاریخ ثبت نام پذیرفته شدگان:

متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان داوطلب نهایی هر یک از رشته های تحصیلی اعلام شده است جهت اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت نام (علاوه بر مدارک) در روز یکشنبه مورخ 9 مرداد 1401 به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه مراجعه نمایند. در آگهی ذکر شده است).

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

1. اصل و فتوکپی مدارک حرفه ای لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل لیسانس، دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای نشان داده شده است.

پذیرفته شدگانی که به هر دلیل نمی توانند اصل مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای را ارائه دهند، ملزم به تکمیل اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک با مندرجات فرم مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش و پس از آن می باشند. تایید موسسه محل تحصیل در زمان ثبت نام محل قبولی را در اختیار موسسه قرار می دهد.

پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای بوده اند باید تا تاریخ 31 شهریور 1401 فارغ التحصیل شوند.

دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای موظفند میانگین کل واحدهای خود را بر اساس 0 تا 20 تا 30 بهمن ماه 1400 یا حداکثر تا 31 شهریور 1401 موسسه آموزش عالی محل گذراندن دوره آموزشی گذرانده باشند. – مدرک تحصیلی “کارشناسی ارشد” یا “دکتر” در فرم مخصوص مندرج در دفترچه ثبت نام و پس از تایید مسئول مربوطه، هنگام ثبت نام ارائه می شود.

بر اساس مصوبه 548 جلسه مورخ 27 مهر 1383 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص گواهی های تحصیلی صادره از سوی مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان، طلاب و طلاب حوزه های علمیه با گواهینامه‌های صادره از سوی یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان، دوره سطح 3 را گذرانده و یا تا 31 شهریور 1401 فارغ‌التحصیل می‌شوند، فقط می‌توانند در یکی از رشته‌های امتحانی مربوط به گروه بشردوستانه ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کنند. .

در صورت قبولی با صلاحدید گروه آموزشی مشروط به گذراندن دوره های پیش نیاز به ادامه تحصیل خواهند پرداخت. این دسته از داوطلبان باید کپی گواهی فارغ التحصیلی خود را که توسط مدیریت حوزه علمیه صادر شده است، داشته باشند.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید واجد شرایط «آیین نامه انجمن دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در کنکور مقاطع عالی» مصوب هشتصد و چهل و پنجمین جلسه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم باشند. توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به شماره 2/77633 مورخ 7 مرداد 1392 به کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ می شود.

دارندگان مقاطع تحصیلی معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه شماره 432 مورخ 12 آذر 1377 شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبتنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته شده اند، مشمول این مصوبه می شوند.

بر اساس مصوبه جلسه 771 مورخ 5 آبان 1393 و نامه شماره 99/5714/دش مورخ 9 تیر 1398 شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل از سال 1377 تا 1381 در رشته های مذکور پذیرفته می شوند. از طریق تسهیلات مصوبه شماره 2/77633 در تاریخ 7 مرداد 1392 حق ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رسمی را خواهند داشت.

2. اصل و عکس کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی.

3. عکس تمام رخ 3*4 تهیه شده در سال جاری (به تعداد اعلام شده توسط دانشگاه میزبان).

4. ارائه مدرکی که وضعیت نظام وظیفه خود را بر اساس بند «قوانین عمومی وظیفه» مندرج در صفحه 19 و 20 راهنمای ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری 1401 (برادران) مشخص کند. .

5- متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) یا رزمندگان پذیرفته شده اند، در زمان ثبت نام نیازی به ارائه تاییدیه سهمیه پذیرش ندارند و شرایط ثبت نام همان عنوان درج شده در لیست های ارسال شده به موسسات

6. ارائه معرفی نامه رسمی مبنی بر تایید صلاحیت استفاده از امتیاز ویژه مربیان «رسمی» یا «رسمی تجربی» دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی.

مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه از سوی مرکز جذب و امور علمی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

متقاضیانی که در سهمیه هیات علمی پذیرفته شده اند باید تاییدیه رسمی دانشگاه خود را در زمان ثبت نام به دانشگاه میزبان ارائه دهند.

ثبت نام منحصراً در تاریخ های اعلام شده توسط هر دانشگاه صورت می گیرد و با ارائه مدارک اعلام شده، عدم رعایت تاریخ یا تاریخ های تعیین شده برای ثبت نام به منزله امتناع از ادامه تحصیل تلقی می شود.

به داوطلبان پذیرفته شده توصیه می کنیم با اطلاعیه موجود در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه و موسسه آموزش عالی مقصد آشنا شوند.

در هر مرحله از ثبت نام در حین آموزش، چنانچه متقاضی محرز شود که حقایق را کتمان کرده یا اطلاعات اشتباه ارائه کرده و واجد شرایط نباشد، پذیرش وی لغو و طبق مفاد با وی برخورد خواهد شد.

داوطلبان کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه علوم انتظامی امین توجه داشته باشند که با توجه به اعلام دانشگاه و تمدید زمان مصاحبه داوطلبان، نتیجه در هیچ یک از کد رشته های این دانشگاه اعلام نشده است. اسامی پذیرفته شدگان نهایی این دانشگاه پس از اعلام نتایج مصاحبه و گزینش نهایی متقاضیان متعاقبا اعلام خواهد شد.

به غیر از طرح حمایت از صندوق دانشجویی در چارچوب ضوابط و اعتبارات آن، هیچ پرداخت دیگری به دانشجویان دوره دکتری تخصصی انجام نخواهد شد.

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش حدود یک هفته پس از اعلام نتیجه کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نتیجه آزمون، نتیجه مصاحبه، حد نصاب اعلام شده از سوی دانشگاه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه قبولی در هر کد رشته محل محل های ورود برای مصاحبه در سهمیه مربوطه ساماندهی و از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.
از آنجایی که امکان تغییر جهت و انتقال پذیرفته شدگان دوره دکتری وجود ندارد و عموماً رسیدگی به این موضوع بر عهده سازمان سنجش نیست، لذا به درخواست های داوطلبان در این خصوص قابل رسیدگی نمی باشد.

قسمت دوم: مربوط به کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته شدگان رشته های دانشگاه آزاد اسلامی برای اطلاع از تاریخ و نوع مدارک علاوه بر مدارک درج شده در آگهی و نحوه ثبت نام در مراکز دفاتر پذیرش به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. در یکشنبه 30 اوت 1401 انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید