ثبت نام پذیرفته شدگان جدید به زودی آغاز خواهد شد


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837731

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه ها کار خود را از سر می گیرد و هر فردی به هر دلیلی که یارانه دریافت نمی کند می تواند در این سامانه ثبت نام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله عبدالملکی در گفت و گوی تلویزیونی درباره ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه گفت: گاهی اوقات مردم می توانند ثروتمند باشند و در دهک دهم که وضعیت مالی خوب است جواب مثبت نگیرند اما کارگران اگر یارانه نگیرند. گرفتار شوید، یارانه کرامت برقرار می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام از مشمولان یارانه گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه ها کار خود را از سر می گیرد و هرکسی به هر دلیلی که یارانه دریافت می کند می تواند در این سامانه ثبت نام کند.


افزایش حقوق بازنشستگان از چه زمانی آغاز می شود؟

وی از افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: اگر بنا به دلایلی به اردیبهشت ماه نرسد، قطعاً معوقات از ابتدای فروردین پرداخت می شود و مشمول حقوق خرداد می شود.

وی گفت: طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی، مستمری یا همان مستمری باید حداقل سالی یک بار به تصویب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برسد و برای تصمیم گیری نهایی به هیات وزیران یا هیات وزیران ارسال شود. “

عبدالملکی همچنین با یادآوری وام کرز الحسنه مستمری بگیران گفت: سال گذشته وام کرز الحسنه مستمری بگیران را 40 درصد افزایش دادیم و بازنشستگی کشوری وام ازدواج فرزندان این افراد را دریافت کرد. همه را با هم پرداخت کردیم و تایید کردیم سعی می کنیم در اسرع وقت پرداخت کنیم.

وی افزود: در سایر حوزه های رفاهی از جمله خرید سهم از سایر مراکز خرید سامانه ای راه اندازی شده که بخشی از آن در حال کار است و بخشی نیز در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد.


400000 نفر از طبقه کارگر در جنبش ملی مسکن ثبت نام کردند

عبدالملکی در خصوص مسکن کارگری گفت: در حوزه مسکن کارگری یکی از مصوبات شورای عالی کار که البته باید در جلسه هیئت دولت مطرح شود، افزایش حق مسکن کارگران است. نزدیک به 200 هزار تومان «برای ساخت 400 هزار مسکن برای کارگران امضا کردیم.

وی افزود: حدود 400 هزار نفر از جامعه کارگری در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که عمدتاً شناسایی شده اند و برخی از مناطق شناسایی و توزیع شده که برخی کارها آغاز شده و برخی دیگر آغاز شده است. این اولین مرحله بهره برداری از یک میلیون خانه در سال است که در مرحله اول موفق شدیم 400000 واحد برای کارگران فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 35 مدل قرارداد کار داریم که برخی از آنها قراردادهای سفید امضا است، گفت: این یکی از مشکلات جامعه کارگری است و رئیس جمهور دستور ویژه ای دادند. در این خصوص و امروز مدیریت تاکید کرد که موضوع قراردادهای موقت و بسیار کوتاه مدت یا یقه سفید نیازمند توجه ویژه است.

وی با تاکید بر تامین امنیت محل کار کارگران افزود: . نظم و انضباط نقض نشود، یعنی کارفرما را در تنگنا قرار ندهید، امنیت شغلی برای کارگر ایجاد کنید و دو ماه به آنها فرصت دادیم تا راه حل عملیاتی پیدا کنند.


امضای قراردادهای سفید قانونا ممنوع است

عبدالملکی با اشاره به غیرقانونی بودن قراردادهای سفید امضا، گفت: همه این قراردادهای سفید امضا شرعاً ممنوع است. ما به دنبال راه حل عملیاتی هستیم تا بتوانیم با ضمانت اجرایی بر روی آنچه مصوب قانون است عمل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در صورتی که مصوبه قراردادهای موقت و سفید نیاز به تصویب هیئت وزیران داشته باشد، پیگیری می کنیم. در صورت نیاز به قانون، در صورت تصویب یا تصویب آیین نامه داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لایحه ای تدوین می شود.«شورای عالی کار که ما آن را تصویب و بلافاصله اجرا می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید