اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری اعلام شد/ بیش از 22 هزار داوطلب پذیرفته شدند

دکتر عبدالرسول پور عباس با اعلام این خبر گفت: کنکور دکتری (نیمه متمرکز) در سال 1401 با حضور بیش از 186 هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد 137 هزار و 117 نفر مجاز به انتخاب شدند. رشته و پس از قبولی مرحله دوم آزمون در دانشگاه ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … می باشد. در نهایت بیش از 22500 نفر در مقطع دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

وی افزود: پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پذیرفته شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توجه داشته باشند که فقط می توانند در یکی از رشته ها در مقاطع پذیرفته شده ثبت نام کنند. به عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو مکان قابل قبول نیست.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان نیز اظهار داشت: متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته شده نهایی در هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه ها و دانشکده ها اعلام شده است، لازم است از روز یکشنبه 1401/5/30 نسبت به ثبت نام اقدام کنند. برای اطلاع از تاریخ ثبت نام و مدارک به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی و برای اطلاع پذیرفته شدگان در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ، مدارک و نحوه ثبت نام در مراکز پذیرش به آدرس اسلامی مراجعه نمایید. پورتال اطلاع رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: ثبت نام منحصراً در تاریخ های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده انجام می شود زیرا عدم رعایت تاریخ یا تاریخ های تعیین شده برای ثبت نام به منزله امتناع از ادامه تحصیل تلقی و پذیرفته می شود. اطلاع رسانی خواهد شد می توانید آگهی درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل پذیرش خود را به دقت مطالعه نمایید.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنسا، دکتر پورعباس همچنین اظهار داشت: برای داوطلبان واجد شرایط، اول شهریورماه کارنامه نهایی حاوی اطلاعات مورد نیاز، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حداکثر نمره اعلام شده از سوی دانشگاه، رتبه داوطلب ارائه می شود. و آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل های وارد شده برای مصاحبه در سهمیه مربوطه مشخص و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند در صورت نیاز سوال یا سوالات خود را با پاسخنامه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 42163-21 در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید