پذیرفته شدگان مشمول قانون تخلف در آزمون سراسری نیستند


ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892098

تصویب طرح سروی در قانون مبارزه با تخلفات و جرایم در امتحانات سراسری.

نمایندگان مردم در مجلس با طرح قانون مبارزه با تخلفات و جرایم در آزمون سراسری موافقت کردند. بنابراین پذیرفته شدگان مشمول قانون تخلف در آزمون سراسری نمی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص از ماده (11) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون سراسری با کلیات و جزئیات این استفساریه با 148 رأی موافق، 41 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 222 نماینده مردم حاضر در دادگاه موافقت کردند.. بنابراین پذیرفته شدگان مشمول قانون تخلف در آزمون سراسری نمی شوند.

بر این اساس رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، متن استفساریه را به شرح زیر قرائت کرد.:

کلمه “داوطلب” در هنر. (11) قانون مبارزه با تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری مصوب 1393/07/06 آیا شامل افرادی می شود که به طور قطعی در دانشگاه ها و آموزشگاه ها پذیرفته شده اند؟

پاسخ:

خیر، کلمه «داوطلب» در ماده (11) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون های سراسری مصوب 6/7/1384 شامل پذیرش نهایی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نمی شود..

محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با این طرح تحقیق و تفحص با بیان اینکه در صورت حذف کلمه داوطلب ماده 11 این قانون بی اثر می ماند، گفت: ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در سطح کشور. امتحانات به درستی و دقیقاً حق اعتراض متقاضیان را فراهم می کند.» اما با این استعلام در قالب حمایت از دانش آموز، حقوق دانشجویان ضایع می شود و راه برای انواع سوء استفاده ها باز می شود..

محمدعلی زنجانی حسنلویی در حمایت از این استعلام ضمن ابراز تعجب از اظهارات مخالف گفت: اهمیت این استعلام این است که متقاضی هنوز وارد دانشگاه نشده است و تا آن زمان می توان به تخلفات وی رسیدگی کرد. اما وقتی داوطلب وارد دانشگاه می شود و برای زندگی خود برنامه ریزی می کند، نباید با آبرویش بازی کرد. در حال حاضر به دلیل عدم شفافیت قانون و عدم رسیدگی به این موضوع، برخی از قانون سوء استفاده می کنند و در دوران دانشجویی با آبروی افراد بازی می کنند که حتی منجر به مهاجرت و بعضا خودکشی دانشجویان شده است..

دیدگاهتان را بنویسید