استعفای مجیدی از انتخابات برداشت نادرست بود/ بیل مکانیکی ها پرسپولیس را انتخاب کردند; من در جلسه بازیکنان با رئیس جمهور نیستم!


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877609

من از کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال استعفا دادم و منتظر تصمیم سرپرست هستم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: اینکه میرشاد ماجدی برای کاندیداتوری ریاست فدراسیون فوتبال باید استعفا دهد، تفسیر نادرستی است و محدودیتی برای هیچ یک از اعضای هیئت مدیره وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی همچنین با بیان اینکه انتخابات فدراسیون هنوز اعلام نشده است، گفت: بر اساس اساسنامه، اقداماتی برای برگزاری جلسه در 8 شهریور انجام شد و ستاد تشکیل و برنامه زمانبندی مطابق اساسنامه تنظیم شد. دیروز مکاتباتی با اعضای جلسه داشتیم و طبق اساسنامه اطلاع رسانی شد. كميسيون اوليه انتخابات اولين جلسه خود را برگزار كرده و با دبيركل بر روند آن نظارت خواهد داشت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به ساعات تعیین شده برای برگزاری انتخابات در اساسنامه گفت: طبق اساسنامه مهلت به طور کامل مشخص شده است. اطلاع رسانی باید 70 روز قبل از جلسه و ثبت نام باید 50 روز قبل از جلسه انجام شود. 21 روز مانده به جلسه لیست نهایی کاندیداها به اعضای مجمع اعلام می شود و انتخابات 8 شهریور برگزار می شود. رئیس و نایب رئیس فدراسیون که جای خالی دارند و همچنین نماینده باشگاه ها در انتخابات پیش رو در دستور کار قرار می گیرد.

وی درباره بحث میرشاد ماجدی و اینکه 50 روز مانده به انتخابات باید از سمت خود استعفا دهد، تصریح کرد: چه آقای ماجدی تصمیم بگیرد یا نه، من شرایط اساسنامه را می گویم. شرایط مندرج در اساسنامه در ماده 39 به طور کامل بحث نامزدهای ریاست و اینکه پست ریاست چه ویژگی هایی دارد را مشخص می کند. اساسنامه بیان نمی کند که یکی از اعضای هیئت مدیره نمی تواند کاندیدای ریاست باشد. همچنین می بینید در جریان است و آنچه که مرسوم است، رئیس فدراسیون یکی از اعضای هیئت مدیره محسوب می شود و او نیز رئیس هیئت مدیره است. رئیس جمهور در دوره های مختلف و در یک اساسنامه می تواند بدون استعفا و حداکثر برای 3 دوره در انتخابات ثبت نام کند. اگر رئیس فدراسیون الان بخواهد ثبت نام کند منعی ندارد و این را می توان برای بحث هم اعضای هیات رئیسه و هم رئیس فدراسیون خلاصه کرد. هیچ ممنوعیتی در اساسنامه وجود ندارد و ما نمی توانیم آنها را بر اساس ترجیحات شخصی تفسیر کنیم. اینکه آقای ماجدی می خواهد ثبت نام کند باید استعفا دهد یک تفسیر نادرست است و این فقط آقای ماجدی نیست که در خطر است. هیچ محدودیتی در اساسنامه وجود ندارد و هر عضو هیئت مدیره که بخواهد برای ریاست جمهوری نامزد شود مشکلی ندارد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت های خود بیان کرد: جایی که رئیسی تعیین می شود می گوید رئیس فدراسیون تمام اختیارات رئیس را دارد. کلیه عزل ها و انتصابات، تعهدات مالی و تصمیمات اتخاذ شده توسط رئیس نیز در حیطه اختیارات رئیس فدراسیون می باشد. این سوال کاملا روشن است و ابهام مطرح شده اشتباه است و با این توضیح برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از جدایی سراج یک صندلی در هیئت مدیره خالی است، گفت: در اساسنامه تاکید شده است که تا 50 درصد اعضای هیات مدیره در صورت غیبت، می توانند توسط هیات مدیره منصوب شوند. جلسه هیئت مدیره و جلسه به دلیل حجم کاری فدراسیون تشکیل نشد. زمان ما تا جلسه کم است و کمتر از 2 ماه باقی مانده است که هنوز هیات مدیره تصمیمی در این باره نگرفته است. بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارید، ما دفتر نایب رئیس سوم هیئت مدیره نیستیم و جلسه هیئت مدیره تشکیل نشده است. ترجیح دوستان این است که کارها طبق مصوبات قبلی و اختیاراتی که رئیس و دبیرکل دارند پیش برود. الان مشکلی نداریم که برای تکمیل اعضا نیاز باشد، اما در جایی که لازم باشد جلسه برگزار می کنیم. نظرات اعضا متفاوت است و باید نتیجه بگیریم.

عضو هیات مدیره فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور غیرقانونی شهره موسوی و نحوه حضور وی در جلسات گفت: شرایط عدم حضور یکی از اعضای هیات مدیره در اساسنامه کاملا مشخص است. ” هیچ کدام از این اتفاقات برای خانم موسوی نیفتاد و ایشان همچنان معاون سوم رئیس جمهور هستند و شرایط کاملاً مشخص است. عزل، غیبت، محکومیت کیفری و غیره. این اتفاق نیفتاد و شهره موسوی با توجه به مفاد اساسنامه همچنان عضو هیئت مدیره است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موسوی استعفا نداده یا مهلتی تعیین شده است، پاسخ داد: خیر، استعفا نداده و نمی توانیم مهلت تعیین کنیم. در این راستا اگر جلسات هیئت مدیره تشکیل شود و نتواند در 4 جلسه شرکت کند، سمت آن خالی خواهد بود.

اصولی در ادامه با بیان اینکه تیم ملی فوتبال در جام جهانی بازی می کند و نیاز به اسپانسر خوبی برای حمایت از تیم ملی دارد، گفت: من از کمیته بازاریابی استعفا دادم اما این را می گویم چون از قبل می دانم. در زمینه تامین مالی و حمایت مالی دو قدم برداشتیم. استفاده از ظرفیت پشتیبانی دیجیتال ما فراخوانی صادر کردیم که در آن مدل شریک تجاری را بررسی کردیم. آنها تعدادی از شرکت های علاقه مند و واجد شرایط در این زمینه را پیشنهاد کردند. 2 مجموعه در کمیسیون تجارت نهایی شد و گفتگوی اولیه برنامه ریزی شده است. مدل‌های اقتصادی این مشارکت نیاز به جمع‌بندی دارد و در نهایت مدلی برای شناسایی شریک تجاری مبتنی بر حمایت و فناوری‌های دیجیتال به مزایده گذاشته می‌شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در کنار این فضاهای تبلیغاتی که فدراسیون دارد مانند برگزاری بازی های دوستانه، فراخوان هایی را در چارچوب مقررات مالی منتشر می کنیم و بر این اساس هر کس که تمایل به همکاری داشته باشد، اقدام می کند. محدودیت های اقتصادی بر هیچکس پوشیده نیست. حمایت از پدیده فوتبال را تحت تأثیر قرار می دهد، اما ما آن را دنبال می کنیم. ما برای رفع نیازهایی مانند پوشاک، بودجه و حمایت تلاش می کنیم. مهمترین درخواست شناسایی شریک تجاری فدراسیون در بحث دیجیتال است که می تواند نیازهای مالی فدراسیون را متحول کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره لباس تیم ملی فوتبال کشورمان نیز گفت: از نظر لباس ورزشی فراخوانی که داشتیم طبق ضوابط تعیین شده از سوی کمیته معاملات بود. وقتی مسابقه تمام شد به شما می گوییم برنده نهایی کیست و به شما اطلاع می دهیم. شرکت کننده خارجی هم داشتیم اما امتیاز گرفته می شود. فکر می کنم تا یکی دو روز آینده نهایی شود و به زودی اسپانسر لباس ورزشی تیم ملی را مشخص کنیم. احتمالا در کیش کشف خواهد شد. در مورد لباس های رسمی هم همین اتفاق افتاد. تماس گرفته شد و تعدادی هم دعوت شدند. این طرح هم در مرحله نهایی شدن است و فکر می کنم برندی که برای لباس ها استفاده می شود را اواسط تیرماه اعلام کنیم.

وی در خصوص برنامه های فدراسیون برای این دیدار تدارکاتی گفت: در این راستا مکاتبات، رایزنی و مذاکرات فشرده ای انجام خواهیم داد. همکاران من در حوزه دبیرکل و آقای ماجدی شخصا پیگیر موضوع هستند. ما با 2 تیم تماس گرفته ایم اما در صورت قطعی شدن به شما اطلاع خواهیم داد. مشکلاتی که در فیفا دی داشتیم تلاش می کنیم بدون مشکل جلو برویم تا نتیجه خوبی بگیریم. امیدوارم این بار اتفاق غیرمنتظره ای خارج از کنترل فدراسیون رخ ندهد و روز فیفا خوبی داشته باشیم.

اصولی در پاسخ به سوال صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر اینکه دیدار با مجارستان اواسط آبان ماه برگزار می شود، یادآور شد: این موضوع منوط به تایید سرمربی است و هنوز چیزی به او گفته نشده است. این اتفاق افتاد و این یک رویداد غیر رسمی بود.

وی در مورد لیست منتشر شده زنان، جعل امضا و همچنین جوایز و حمایت دولت تصریح کرد: بحث جعل امضا از کانال ایشان رصد می شود و آقای کامرانی فر در این زمینه توضیح می دهد. دولت و مجلس به ما کمک کرده و دارند که در اینجا از شما تشکر می کنیم اما باید در بحث تامین اعتبارات و مصوبه مجلس تسریع شود. به یک معنا مهم ترین اتفاق پیش روی ما جام جهانی است و این روزها بیش از روزهای دیگر به این منابع نیاز داریم. ما الان نیاز به منابع داریم و کمک هایی که دوستان در مجلس و دولت داشته اند خوب بوده است اما وقتی منابع به موقع به فدراسیون برسد کارآمدتر می شود و می تواند به ما در برنامه ریزی بهتر کمک کند.

یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: این سوال بسیار پیچیده است. من هفته گذشته جلسه داشتم، فیفا لیست 15 شرکتی داشت که تا به حال به 5 شرکت رسیده است، اما هر کدام محدودیت هایی برای ارتباط با ما دارند. ما تماشا می کنیم، تیمی که روی این موضوع کار می کند، تماشا می کند. ما باید با شرکت هایی کار کنیم که مورد تایید فیفا هستند، آنها هم شرایطی دارند که باید رعایت شود. عملکرد آنها در ورزشگاه ها شرایط خاص خود را دارد. کار پیچیده است و دوستان تلاش متمرکزی دارند. اما نمی توان قول داد.

اصولی در پاسخ به این سوال که قرارداد دستیاران خارجی اسکوچیچ بسته شده اما قرارداد ایرانی ها باقی مانده و گوربن علیپور پیشنهاداتی برای حضور در لیگ دارد، توضیح داد: آیا قوانین حضور مربیان ملی در باشگاه ها تغییر کرده است: خیر، تغییر خیر. باید بین تیم ملی و باشگاه انتخاب وجود داشته باشد و این تصمیم به روش های مختلف گرفته شود تا درگیری نداشته باشیم. دیروز هم در خصوص بزرگنمایی ها خدمت آقای هاشمیان بودیم، بحث مفصلی شد و مراحل اداری شروع شد. شاید تا الان قرارداد بسته شده نمیدونم چون اطلاعاتم برای دیروز هست.

وی درباره ماندگاری تیم ملی تا جام جهانی و اینکه نبض مثبت داده است، یادآور شد: مربی ما اسکوچیچ است و در لیستی که او ارائه کرد قرارداد بستیم و با او در جام جهانی شرکت خواهیم کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت کریم باقری گفت: انتخاب او پرسپولیس بود.

وی گفت: از دیدار طارمی و جهانبخش با رئیس جمهور اطلاعی ندارم.

اصولی درباره تلاش کمیسیون پزشکی و مشکلات مالی آنها گفت: از زحمات آنها و همه دوستانشان تشکر می کنیم. طبق قرارهایی که داشتیم این اقدامات انجام می شود. فدراسیون اولویت هایی دارد و آنها هم اولویت هستند. امیدوارم این اتفاق برای دوستانم از کمیسیون پزشکی هم بیفتد.

همچنین احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال امروز در گفت و گو با رسانه ها از استعفای خود از سمت ریاست کمیته بازاریابی این مجموعه خبر داد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت؛ البته میرشاد ماجدی هنوز نظر خود را درباره این استعفا اعلام نکرده است که باید دید رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص چه تصمیمی خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید