استقلال چطور بیست و یکمین قهرمان لیگ برتر شد؟

سرانجام با پیروزی استقلال مقابل فولاد و شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، قهرمانی آبی ها در لیگ بیست و یکم امضا شد تا به انتظار 9 ساله استقلال پایان دهد. آخرین لیگ استقلالی ها به دوازدهمین دوره لیگ برمی گردد و از آن زمان دیگر رنگ جامی به خود ندیده اند تا اینکه در این فصل با هدایت فرهاد مجیدی دوباره بر بام فوتبال ایران ایستادند. این نهمین قهرمانی استقلال در لیگ و چهارمین قهرمانی آنها در لیگ برتر بود.

پیش از آن رایکوف دو بار در لیگ منطقه و پرسپولیس، منصور پورحیدری دو بار در لیگ قدس و آخرین دوره جام آزادگان، حجازی یک بار در لیگ هفتم آزادگان و کالانوی سه بار در لیگ های پنجم، هشتم و دوازدهم. لیگ های برتر لیگ برتر استقلال قهرمان شده بود.

این اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر با مربی غیر از امیرگله نویی است که این بار فرهاد مجیدی قهرمان شد. مردی که در آخرین قهرمانی استقلال پیش از این در لیگ دوازدهم کاپیتان آبی ها بود و حالا به عنوان مربی بار دیگر با این تیم قهرمان جام خواهد شد.

آسمان آبی فوتبال ایران

ثبات و آرامش مدیریتی برگ برنده آبی ها

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت استقلال در فصل بیست و یکم، ثبات و آرامش مدیریتی بود که مصطفی آجورلو سعی کرد برای تیمش به ارمغان بیاورد. او از همان ابتدا سعی کرده شرایط لازم برای موفقیت استقلال را فراهم کند. تلاش برای گرفتن زمین تمرین، جذب بازیکنان مدنظر مربی در نقل و انتقالات، جذب اسپانسر، دریافت هزینه تبلیغات محیطی و پرداخت مناسب به بازیکنان از جمله عواملی بود که باعث شد استقلال با مدیریت آجورلو قهرمان لیگ شود. اگر اشتباه مدیریتی او در بحث سربازان استقلال را در نظر بگیریم، توانست آرامش خوبی را به تیم وارد کند که در فصول اخیر پاشنه آشیل استقلال بود و مانع از موفقیت این تیم شد.

تغییرات پی در پی مدیران و عدم آرامش در این تیم در چند فصل اخیر مشکلات زیادی را برای آبی های پایتخت به وجود آورده است اما ثبات مدیریتی و تلاش آجورلو برای ایجاد آرامش، استقلال را وادار به دور شدن از حاشیه های قهرمانی کرد.

آسمان آبی فوتبال ایران

تقویت روحیه پیروزی و کاریزمای مربیگری / ما با آنها بازی نمی کنیم!

در سال‌های گذشته وقتی با برانکو ایوانکوویچ دلایل موفقیت پرسپولیس را مطرح می‌کردیم، روحیه پیروزی و اعتقاد به موفقیت مهم‌ترین چیزهایی بود که می‌شد شنید. اینکه تیم حتی در روزهای سخت و بازی هایی که نسبت به رقبا ضعیف تر است، باز هم تلاش می کند تسلیم نشود و برنده زمین را ترک کند. فرهاد مجیدی نیز در این فصل سعی کرد با القای این روحیه در شاگردانش، در شرایط سخت از شاگردانش حمایت کند و با دیکته چنین ایمانی بتواند 27 هفته بدون شکست تیمش را به قهرمانی لیگ برساند. اعتقاد بر این بود که افرادی هستند که چوب را در چرخ تیم می گذارند.

استقلال قطعا در این فصل نقاط ضعفی داشت و کامل نبود. در برخی دیدارها در خط دفاعی با مشکل مواجه بودند و گاهی در حمله ضعیف به نظر می رسیدند اما همین روحیه برد باعث شد تا در سخت ترین دیدارها نتوانند به میدان بروند و در نهایت این مشکل آنها را به قهرمانی لیگ رساند. . قهرمانی سه هفته مانده به پایان لیگ و اگر این رکورد شکست ناپذیر تا هفته آخر حفظ شود، می تواند استقلال را به جام طلا برساند.

دیدگاهتان را بنویسید