اسپیلبرگ برنده جشنواره فیلم تورنتو 2022 شد


ساعت: 16:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898336

فیلم خانواده فیبلمن ساخته استیون اسپیلبرگ برنده جایزه منتخب تماشاگران جشنواره بین المللی فیلم تورنتو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، شب گذشته در شب پایانی جشنواره تورنتو 2022، برندگان بخش منتخب مردم جشنواره معرفی شدند و فیلم «افسانه‌مردان» یک درام زندگی‌نامه‌ای دوران بلوغ بر اساس زندگی استیون اسپیلبرگ به کارگردانی. او، انتخاب مخاطب بود.

بنابراین، این فیلم در فصل جوایز یک فیلم مهم می گیرد. چرا که هر سال برندگان این جایزه نامزدی اسکار نیز دریافت می کنند.

داستان فیلم در آریزونای پس از جنگ جهانی دوم در دهه 1950 می گذرد، این فیلم صرفاً داستانی است درباره یافتن حقیقت از طریق سینما. سامی فابلمن، شخصیت جایگزین اسپیلبرگ در این قطعه، عاشق فیلم است و از زمانی که مادرش (با بازی میشل ویلیامز) به او می‌گوید: «فیلم‌ها تنها رویاهایی هستند که برای همیشه ماندگارند»، شیفته سینما شده است. اما همه رویاها آسان نیستند، و دیدن زندگی از دریچه دوربین سوپر 8 کوچکش، به سمی دیدگاه جدیدی نسبت به خانواده‌اش می‌دهد و او را با رازی مواجه می‌کند که تهدید می‌کند او را از هم بپاشد.

رقبای جدی فیلم اسپیلبرگ، «زنان صحبت می کنند» و «چاقو 2» سارا پولی بودند که جایزه دوم و سوم را دریافت کردند.

در سال های گذشته، «کتاب سبز» و «سرزمین پناهندگان» برنده جایزه برگزیده تماشاگران تورنتو شدند که اسکار بهترین فیلم را نیز دریافت کرد. «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری»، «لالالند» و «خرگوش جوجو» نیز همین مسیر را طی کرده بودند.

این جایزه در سال 1978 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون 7 برنده این جشنواره به عنوان برندگان اسکار انتخاب شده اند.

فیلم مستند منتخب تماشاگران به یخ سیاه کارگردان هوبرت دیویس و جایزه برگزیده تماشاگران برای جنون نیمه شب به فیلم عجیب و غریب: داستان ال یانکویچ اریک اپل تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم بلند کانادایی، مستند «کشتن ببر» ساخته نیشا پاهوجا بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلم کوتاه کانادا به «سیمو» تعلق گرفت.

پس از 2 سال اکران محدود داخلی و مجازی، جشنواره تورنتو که از 8 تا 18 سپتامبر برگزار شد، امسال به جایگاه قبلی خود بازگشت و با همان روند معمول برگزار شد.

چهل و هفتمین نشست سالانه عاشقان فیلم تورنتو با نمایش فیلم Dollyland مری هارون با بازی بن کینگزلی در نقش سالوادور دالی به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید