اسکواش قهرمانی آسیا ششمین و هشتمین اسکواش بازان ایرانی در کره جنوبی


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908376

در مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا در کره جنوبی، تیم های ملی بانوان و مردان ایران با کسب مقام های ششم و هشتم به کار خود در این رقابت ها پایان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مسابقات اسکواش قهرمانی بزرگسالان آسیا 2022 که در کره جنوبی برگزار شد، تیم بانوان ایران با 2 برد مقابل سنگاپور و چین تایپه و 3 باخت مقابل هنگ کنگ، هند و ژاپن در رده ششم قرار گرفت و تیم بانوان ایران نیز با 2 برد مقابل سنگاپور و فیلیپین و 4 باخت مقابل مالزی، هنگ کنگ، پاکستان و ژاپن در رده هشتم قرار دارند.

تیم اسکواش بانوان ایران در مرحله گروهی این مسابقات نتیجه را به هنگ کنگ و هند واگذار کرد و با نتیجه 2 بر یک مقابل سنگاپور پیروز شد و با نتیجه 2 بر صفر مقابل چین تایپه پیروز شد تا عناوین پنجم تا هشتمی را در دور نخست کسب کند. سپس با نتیجه 2-1 ژاپن نتیجه را واگذار کرد.

تیم اسکواش بانوان در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا که سال گذشته در مالزی برگزار شده بود در جایگاه ششم قرار گرفت.

در بخش زنان، تیم هنگ کنگ قهرمان شد، مالزی دوم شد، هند و کره جنوبی عنوان سوم مشترک و ژاپن پنجم شدند.

تیم اسکواش مردان ایران در مرحله گروهی این رقابت ها با 2 برد مقابل سنگاپور و فیلیپین شکست خورد و مقابل هنگ کنگ، مالزی و ژاپن شکست خورد و در رده های پنجم تا هشتم مقابل پاکستان و ژاپن شکست خورد و در نهایت مردان ایران باخت. تیم اسکواش شکست خورد در دور قبلی این مسابقات که سال گذشته در مالزی برگزار شد، با یک پله سقوط در رده هشتم آسیا قرار گرفت.

در رده مردان، تیم هند قهرمان آسیا شد، مقام دوم به کویت و سوم – تیم های مالزی و هنگ کنگ رسید.

بهترین نتیجه تیم های اسکواش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 با کسب مدال برنز مردان به دست آمد.

در این رقابت ها تیم اسکواش بانوان ایران با ترکیب فرشته اقتری، حدیث فرزاد، سوگل تمودی و آیلی نیری و تیم مردان با ترکیب علیرضا شمالی، سپه اعتمادپور، سیدمحمدرضا ضیاکشانی و سمولا قاصد آبادی تشکیل شد.

تیم های ملی اسکواش بانوان و آقایان با حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان راهی این مسابقات شدند.

دیدگاهتان را بنویسید