اشتباه پلیس آمریکا منجر به قتل عام دانش آموزان در تگزاس شد

تیراندازی در تگزاس یکی از مرگبارترین تیراندازی ها در مدرسه در ایالات متحده از زمان حادثه کانکتیکات است. در دسامبر 2012 در کنتیکت، یک مرد مسلح به مدرسه ابتدایی سندی هوک حمله کرد و 26 نفر از جمله 20 کودک 5 تا 10 ساله را کشت.

استفن مک‌کری، مدیر امنیت عمومی تگزاس روز جمعه به وقت محلی گفت که تصمیم فرمانده عملیات پلیس محلی مبنی بر عدم ورود به مدرسه پس از تیراندازی و منتظر ماندن برای رسیدن نیروهای ویژه اشتباه بوده است.

مک‌کری در یک کنفرانس خبری گفت که افسران پلیس به این نتیجه رسیده‌اند که مظنون در محاصره اوضاع قرار دارد و زمان کافی برای تخلیه بچه‌ها و رسیدن تیم ویژه به محل وجود دارد.

وی افزود: 19 نیروی انتظامی در محل حضور داشتند. فرمانده عملیات معتقد است که برای اجرای عملیات به تجهیزات بیشتر و افسران بیشتری نیاز دارد. به نظر من این تصمیم اشتباه بود.

مدیر اداره ایمنی عمومی تگزاس ادامه داد: با توجه به اینکه یک تیرانداز فعال در مدرسه وجود داشت، مأموران پلیس مجبور شدند هر چه سریعتر وارد کلاس شوند.

به گفته این مقام آمریکایی، حدود یک ساعت طول کشید تا ماموران پلیس وارد مدرسه شده و فرد تیرانداز را در کلاس به قتل برسانند.

مک‌کرو همچنین گفت که تیرانداز قبل از یورش به مدرسه برای دوستانش در فیس‌بوک پیام‌هایی خصوصی فرستاد و از قتل مادربزرگش و قصدش برای رفتن به مدرسه خبر داد. او در مدت یک ساعت اقامت در مدرسه بیش از 100 گلوله شلیک کرد.

شهر اوالد که عمدتاً در آمریکای لاتین زندگی می‌کند، در 77 مایلی غرب سن آنتونیو قرار دارد. از ابتدای سال 2022، ایالات متحده شاهد حدود 200 تیراندازی کور بوده است.

در تیراندازی مرگبار در 16 می 1401، در بازار دوستانه تاپس در بلوک 1200 خیابان جفرسون در بوفالو، نیویورک، یک مرد 18 ساله پلیس گفت که تا دندان مسلح بود، 13 نفر را با انگیزه های نژادپرستانه کشت. بکش به گفته پلیس شهر نیویورک، از 13 قربانی، 11 نفر سیاه پوست و دو نفر سفیدپوست بودند.

کارشناسان امنیت داخلی آمریکا معتقدند آنچه آمریکا را از نظر امنیتی تهدید می کند، تروریسم بین المللی یا تهدیدات خارجی نیست، بلکه رفتار خشونت آمیز سفیدپوستان از جمله پلیس سفیدپوست است که تهدیدی بالقوه برای شهروندان آنهاست.

قانون مجوز سلاح یکی از بحث برانگیزترین قوانین در ایالات متحده است. بسیاری خواستار کنترل و محدودیت های شدیدتر اسلحه هستند، در حالی که برخی دیگر می گویند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

سناتور کریس موفی، یک دموکرات در سنای ایالات متحده، اعتراف کرد که خرید اسلحه در کشورش آسان تر از خرید یک حیوان خانگی است.

او گفت: “سلامت روان تنها دلیل تیراندازی در مدارس در ایالات متحده نیست، بلکه گرفتن تفنگ تهاجمی برای انجام یک قتل عام بسیار آسان است.” ما بیش از سایر کشورهای دنیا بیماری روانی نداریم. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اینجا تعداد بیماران روانی بیشتر از اروپاست وجود ندارد. تفاوت این است که وقتی مردم در ایالات متحده به کشتن دیگران فکر می کنند، می توانند بیرون بروند و به Walmart بروند، که سلاح های تهاجمی را راحت تر از خرید یک گربه یا سگ می کند. در ایالات متحده خطوط قرمز برای خرید حیوانات خانگی بیشتر از حمله به سلاح وجود دارد.

مورفی افزود که تیرانداز تگزاسی توانست به راحتی وارد مدرسه شود. فقط چند دقیقه طول می کشد تا یک مرد با تفنگ تهاجمی 20 یا 30 نفر را بکشد تا اینکه شما یک ارتش از مردان مسلح را در مقابل هر مدرسه در ایالات متحده قرار دهید.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از کشتار دانش آموزان در تگزاس، با اذعان به نرخ بالای تیراندازی های دسته جمعی در کشورش، خواستار سرکوب لابی های اسلحه شده است.

جمهوری خواهان در سنای آمریکا روز پنجشنبه با تصویب لایحه تروریسم داخلی با وجود دو تیراندازی مرگبار در بوفالو و تگزاس مخالفت کردند.

هدف این لایحه ایجاد خدمات تروریسم داخلی در ادارات پلیس فدرال در واکنش به تیراندازی دسته جمعی در بوفالو، نیویورک که منجر به کشته شدن 10 نفر شد، است.

دیدگاهتان را بنویسید