اضافه شدن 300 هزار تومان به عیدی مستمری بگیران

اضافه شدن 300 هزار تومان به عیدی مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی میزان و زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران تامین اجتماعی را تشریح کرده است. برخلاف سایر اقشار کارگر جامعه، مستمری بازنشستگان به تناسب دستمزد آنها پرداخت نمی شود. و هر سال تغییر کوچک در اندازه تعطیلات بازنشستگان باعث نارضایتی جامعه می شود.

اضافه شدن 300 هزار تومان به عیدی مستمری بگیران
مدیرعامل سازمان اعلام کرد که جزئیات نهایی این طرح به زودی اعلام می شود.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به چالش های پیش روی این سازمان اظهار کرد: چالش اصلی صندوق تامین اجتماعی چالش بی ثباتی منابع است که منجر به شکل گیری وام های گزاف از سوی بانک شد. سازمان تامین اجتماعی از سال 94 تا 1400 مبلغ 84 هزار میلیارد تومان به بانک بدهکار بوده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مبلغ عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی یک میلیون و 800 هزار تومان است.

این تعطیلی معادل تعطیلی سایر کارکنان دولت و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی است. یعنی این گروه ها امسال یک میلیون و 800 هزار تومان دریافت می کنند.

سال گذشته مبلغ عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی یک میلیون و 500 هزار تومان بود و امسال تنها 300 هزار تومان به آن اضافه شده است. افزایشی که مورد انتقاد بسیاری از بازنشستگان قرار گرفت.

علاوه بر مبلغ عیدی سال 1401، زمان پرداخت آن نیز مورد سوال بسیاری از افراد است. رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد تلاش می کنیم قبل از پرداخت عیدی به کارکنان و شعب سازمان تامین اجتماعی عیدی را به مستمری بگیران پرداخت کنیم.

کشو سهم ویژه مستمری بگیران بدون پیش پرداخت اقساط 12 ماهه

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازنشستگان با حقوق بهمن ماه پرداخت می شوند یا خیر، گفت: زمان پرداخت عیدی هنوز مشخص نیست اما به زودی زمان پرداخت عیدی را اعلام خواهیم کرد.

اما سال گذشته عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار دیر و در روزهای پایانی اسفند پرداخت شد که انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

تعطیلات بازنشستگان؛ بازنشستگان صاحب خانه می شوند

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از آمادگی برای امضای تفاهم نامه با نهادها و سازمان ها برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: تفاهم نامه با صندوق بازنشستگی بر اساس قانون جهش تولید مسکن منعقد شد.

ارسلان مالکی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه در زمینه تولید و تامین مسکن با صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اصول 31 و 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تاکید مقام معظم رهبری بر تامین مسکن زمین مسکونی مناسب برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​گفت: مبنای قانون جهش تولید و عرضه مسکن و ظرفیت موجود در سازمان ملی زمین و مسکن امضا شد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها و امکانات طرفین برای اجرای این تفاهم نامه استفاده شود، افزود: صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس این تفاهم نامه متعهد شد اراضی و املاک خود را برای ساخت و ساز مسکونی مناسب برای این منظور معرفی کند.

وی تصریح کرد: بر اساس این توافقنامه، صندوق بازنشستگی کشوری با تعیین اولویت گروه های هدف، فهرست متقاضیان بازنشستگی و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را ارائه می کند و سازمان ملی زمین و مسکن برنامه ریزی های لازم را بر اساس آن انجام می دهد. آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل کارگروه مشترک طرفین به منظور هدایت و ایجاد چارچوب برای اجرای این تفاهم نامه خبر داد و بر آمادگی این سازمان برای امضای تفاهم نامه های مشابه با سایرین تاکید کرد. موسسات و سازمان ها گفت: ما آمادگی داریم با هر موسسه ای که زمین یا ملک مازاد خریداری کند همکاری کنیم. موجود در وزارت راه و شهرسازی جهت تامین مسکن کارکنان این سازمان.
موضوع عیدی بازنشستگان یکی از موضوعاتی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگی برای دولت تبدیل شده است.

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از موضوعاتی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگی برای دولت تبدیل شده است. برخلاف سایر اقشار کارگر جامعه، مستمری بازنشستگان به تناسب دستمزد آنها پرداخت نمی شود. و هر سال تغییر کوچک در اندازه تعطیلات بازنشستگان باعث نارضایتی جامعه می شود. رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان تهران همچنین گفت: مستمری بگیران همانند مستمری بگیران کشوری دریافت خواهند کرد. در ادامه، آخرین جزئیات مربوط به تعطیلات بازنشستگان را مورد بحث قرار خواهیم داد.

مجرد: 1,800,000 تومان

متاهل: مدیر و همسر. 2,300,000 تومان

سرپرست، همسر، 1 فرزند. 2,500,000 تومان

رئیس، همسر، 2 فرزند. 2,700,000 تومان

رئیس، همسر، 3 فرزند. 2,900,000 تومان

میرهاشم موسوی درباره زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران گفت: مبلغ عیدی یک میلیون و 800 هزار تومان است و برنامه ما این است که حقوق بازنشستگان را قبل از پرداخت عیدی به زیرمجموعه ها و کادر اداری پرداخت کنیم که این کار را نیز انجام خواهیم داد. در این سال ، اما در حال حاضر زمان دقیقی را تا تکمیل بررسی های منابع اعلام نمی کنیم.

کلیه کارگران مشمول قانون کار در سال جاری حداقل 8 میلیون و 358 هزار تومان و حداکثر 12 میلیون و 537 هزار تومان کمک و پاداش دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید