اعتراض 35 درصدی فرهنگیان به دستور ارزشیابی معلمان

اعتراض 35 درصدی فرهنگیان به دستور ارزشیابی معلمان

ستاری فرد در حاشیه اختتامیه هفدهمین جشنواره پژوهشی فرهنگیان که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درباره همکاری مستمر نیروهای غیررسمی با آموزش و پرورش گفت: معلمانی داریم که به صورت غیررسمی به آموزش و پرورش کمک می کنند. مجوز سازمان اداری استخدامی تمدید قرارداد این گروه از معلمان برای سال آینده معتبر نیست، بنابراین باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

وی افزود: 19 هزار و 861 معلم در مدارس مشغول به کار هستند که می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند که حداقل و حداکثر سن برای شرکت در آزمون 20 و 40 سال است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: 930 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته مشمول رتبه بندی هستند و در همه رشته ها حکم رتبه بندی نهایی صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع نمرات به صورت منطقی انجام شده است، اما اگر معلمان نسبت به درج هر یک از امتیازات و شایستگی ها اعتراض دارند، می توانند اعتراض خود را ثبت کنند، گفت: ایرادات بررسی می شود و جای نگرانی نیست. و ایرادات به هر طریقی پیگیری خواهد شد و تضمین می کنیم که هیچ حقی تضییع نشود.

ستاری فرد در پاسخ به این سوال که اساتید از رتبه ها گلایه های زیادی دارند و حتی عده ای با 30 سال سابقه خدمت رتبه ای کسب نکرده اند، گفت: درجه بندی برای رتبه بندی کار انسان است، بنابراین احتمال خطا وجود دارد و آن اشتباهات را می پذیریم. البته فرآیند ارزیابی مجدداً قابل بررسی است و با مشکلاتی از جمله افرادی که سابقه خدمت طولانی دارند یا افرادی که مدارک آنها توسط ارزیاب ها ارزیابی نشده است برخورد می کنیم که البته برای رسیدگی به این مشکلات باید اعتراض کرد. .

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره زمان رسیدگی به اعتراضات گفت: معلمان از زمانی که رتبه خود را دیدند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کردند که تاکنون 31 درصد معلمان به رتبه بندی اعتراض کردند. و مأموران اداری طبق قانون مشمول طبقه بندی نمی شوند در صورت بازگشت به مدرسه طبقه بندی شامل آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید