اعتماد: حمید سجادی از وزارت ورزش استعفا داد

اعتماد: حمید سجادی از وزارت ورزش استعفا داد

روزنامه اعتماد نوشت: خبرنگار روزنامه اعتماد علیرغم تکذیب وزارت ورزش و جوانان از دو منبع مختلف خبرهایی مبنی بر جدایی حمید سجادی در روزهای آینده و حتی مشخص شدن جانشینان احتمالی او دارد. یکی از منابع آگاه به خبرنگار اعتماد از تقدیم استعفای کتبی سجادی به رئیس جمهور خبر داد و یک منبع آگاه دیگر نیز از تعیین سه نفر برای جایگزینی وزیر فعلی خبر داد.

در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال و مهدی تاج می گویند استقلال قطعا از آسیا محروم می شود اما وزیر ورزش تاکید دارد که این تیم هنوز فرصت دارد! وزیر ورزش روز دوشنبه گفت: باشگاه استقلال پس از تسویه برخی پرونده های مالی تا 31 اردیبهشت ماه امسال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا فرصت دارد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در برنامه «پاسخ آنلاین وزیر ورزش و جوانان» درباره وضعیت باشگاه استقلال گفت: استقلال تا 31 اردیبهشت فرصت دارد. بستن پنجره ها با سوء نیت و مشکلاتی از این دست همراه است». او در پایان گفت: ما بین هیچ تیمی تبعیض قائل نیستیم. همانطور که فوتبالیست ها می گویند ما تا دقیقه 99 پیگیر هستیم. علاوه بر این، پول استراماچونی باید تا 30 آوریل پرداخت شود. بعد از آن باید پرونده پادوانی و باشگاه الاهلی حل شود و بعد از یکی دو کار اداری سعی می کنیم هر دو باشگاه را در آسیا نگه داریم.»
از سوی دیگر، برخی رسانه های نزدیک به وزیر ورزش با دمیدن از رای کنفدراسیون فوتبال آسیا به مجوز حرفه ای در خرداد ماه، سعی دارند فضا را به سمتی سوق دهند که حداقل فعلا عصبانیت استقلالی ها و اهالی فوتبال فروکش خواهد کرد. این در حالی است که هم وزیر ورزش و هم معاونانش و هم نزدیکان حمید سجادی که فضای رسانه ای ویژه ای ایجاد می کنند به خوبی از شرایط صدور مجوز حرفه ای آگاه هستند اما به دلایل مختلف واقعیت را متفاوت جلوه می دهند.

یک منبع آگاه در گفتگوی خصوصی با خبرنگار روزنامه اعتماد یکی از دلایل اصرار وزیر ورزش بر عدم حذف استقلال را فاش کرد. تنها چند روز پس از پایان تعطیلات فروردین، یکی از خبرگزاری ها از رفتن وزیر ورزش و جوانان از کابینه سید ابراهیم رئیسی به همراه چند نفر دیگر خبر داد. انتشار این خبر واکنش تند و عجیب این وزارتخانه را در پی داشت و روابط عمومی این وزارتخانه با تکذیب این خبر اعلام کرد هرکس از این پس چنین گمانه زنی هایی را مطرح کند تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت! این در حالی است که در طول دوران فعالیت این افراد بارها اخباری مبنی بر بازداشت یا برکناری یا استعفای وزرای دولت و حتی شخص رئیس جمهور در رسانه ها منتشر می شود. خبری که گاهی رنگ واقعیت به خود می گیرد و گاهی تکذیب می شود اما هرگز تبدیل به معضلی جدی نمی شود که بخواهد دنبال شود!

اما با وجود تکذیب وزارت ورزش و جوانان، خبرنگار روزنامه اعتماد از دو منبع مختلف اطلاعاتی دریافت کرد که حاکی از جدایی حمید سجادی در روزهای آینده و حتی مشخص شدن جانشینان احتمالی اوست. یکی از منابع آگاه به خبرنگار اعتماد از تقدیم استعفای کتبی سجادی به رئیس جمهور خبر داد و یک منبع آگاه دیگر نیز از تعیین سه نفر برای جایگزینی وزیر فعلی خبر داد. یکی محمد عباسی که دو سال در دوره دوم احمدی نژاد وزیر ورزش و جوانان بود و دیگری سخنگوی فعلی دولت که باید اذعان کرد چندان خوش شانس نیست. خبرنگار «اعتماد» نتوانست از نام نفر سوم مطلع شود.

اتفاقا اصرار حمید سجادی برای حذف نشدن استقلال از آسیا به زمان جدایی قریب الوقوع او از وزارت برمی گردد. بر اساس اطلاعاتی که یک منبع آگاه در اختیار روزنامه اعتماد قرار داده است، سجادی ابراز امیدواری کرد که حذف قطعی استقلال به دلیل بدهی و حذف احتمالی پرسپولیس که ممکن است به دلیل موضوع مالکیت مشترک و عدم آمادگی ورزشگاه آزادی به وجود بیاید. به وزارت او نسبت داده نشود. به همین دلیل همراه با یک تیم رسانه ای موج می زنند. موجی به نام «استقلال هنوز حذف نشده و شانس دارد». چرا؟ به این دلیل که وقتی سجادی از وزارت خارج شد و ورخابی ها برکنار شدند، گفت تا زمانی که من در وزارتخانه بودم آنها به طور قطعی برکنار نشده بودند و باید اقداماتی برای جلوگیری از برکناری آنها انجام می شد، اما ظاهرا این کار انجام نشد. و من در این زمینه مقصر نیستم. اقدامات عجولانه برای تعیین مالکیت دو تیم که عصر دوشنبه در وقت اضافه انجام شد، پیش از این تاکید شده بود که دیدار دو باشگاه به دو وزارتخانه متفاوت واگذار شده است، علاوه بر ابهاماتی که در مورد ورزشگاه آزادی و اتفاقات وجود دارد. حضور وزیر ورزش در ورزشگاه که چند روز پیش اتفاق افتاد و دستور رنگ آمیزی و زیباسازی ورزشگاه (!) در این زمینه قابل تقدیر است.

دیدگاهتان را بنویسید