اعزام فعالان اجتماعی هلال احمر به راهپیمایی اربعین هفته آینده


ساعت: 09:10
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892473

رئیس سازمان داوطلبانه جمعیت هلال حمر از اعزام بیش از 600 نفر از فعالان اجتماعی هلال احمر در طرح توانمندسازی محله 2020 در راهپیمایی اربعین که از هفته آینده (17 شهریور) آغاز می شود، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای فراخوان اعضا و فعالان خانه های حلال فعال در طرح 2020، طرحی جامعه محور برای توانمندسازی و تحول محلات کم برخوردار شهر تهران اجرا شد. کشور، تاکنون آمار اعزام فعالان اجتماعی هلال احمر (مدیران و مأموران مناطق و شهرداران مناطق) در طرح توانمندسازی پس از ثبت نام در سامانه تلورانس و تایید نهایی به بیش از 600 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات بعدی در زمینه ارائه تسهیلات برای سفر زمینی به این افراد و همچنین بازدید از مرزهای زمینی و تمهیدات انجام شده برای تردد زائران، خاطرنشان کرد: چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چزابه است. در سامانه سماح تعریف شده و آماده حضور زائران می باشد.

وی افزود: از آنجایی که خدمت به زائران سیدالشهدا (علیه السلام) در راهپیمایی باشکوه اربعین یکی از جلوه های معنوی و ویژه است، این افراد ضمن شرکت در این مراسم در قالب کاروان زائران از عصر ظهور، جوانان سه ماهه 2020 در مواردی مانند پوشش سلامت زائران، حفظ نظم و انسجام کاروان نیز کمک خواهد کرد زیرا این افراد مهارت های امداد و نجات و کار گروهی دارند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: البته تعداد علاقه مندان به این سفر در مرحله پیش ثبت نام بیش از 1000 نفر بود اما پس از بررسی های انجام شده و احراز شرایط اعلام شده از سوی سرخ. جمعیت هلال تا کنون بیش از 600 نفر است. از این تعداد تایید و قطعی شده است که اکثر آنها زائر اولی نیز محسوب می شوند.

سلیمی تصریح کرد: خدمت رسانی به زائران سیدالشهد(ع) در راهپیمایی باشکوه اربعین یکی از جلوه های معنوی را ایجاد کرده است و همه دستگاه ها باید با رونق کامل و جدی کار کنند تا در این مدت مزاحمتی برای زائران ایجاد نشود. عادت زنانه .

وی همچنین از دیگر خدمات این نهاد در این رویداد فرهنگی و معنوی، اجرای کمپین «مرهم زئیری» را برای تامین داروهای رایگان مورد نیاز زائران اربعین حسینی و ایجاد تونل هوای سرد در طول مسیر موکب برشمرد و گفت: : ظرفیت گروه های جهادی، خیریه و سایر موسسات مردم نهاد و موسسات خیریه داوطلبانه جمعیت هلال احمر را برای مشارکت در اعطای تسهیلات فوق الذکر تشخیص داده و از فرصت ارزشمند گروه های جهادی استفاده خواهیم کرد و آمادگی داریم هر میزان کمک آنها و برنامه منظمی برای آن وجود دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال همر گفت: می‌خواهیم یک اتفاق مبارک در اقیانوس اربعین با کمک ظرفیت مردمی رخ دهد و با استعانت از روح‌القدس و عنایات اهل‌بیت(ع) چندین مورد را اعزام کرده‌ایم. این فعالان اجتماعی به این سفر معنوی و همه ما نیاز به کمک و مشارکت در آن داریم.» موفق باشید

سلیمی افزود: فعالان اجتماعی داوطلب جمعیت هلال احمر با توجه به دورافتادگی استان ها در طرح توانمندسازی محله های محروم 2020 از هشتم شهریور به مرزها اعزام می شوند.

لازم به ذکر است اعزام و هماهنگی این کاروان متشکل از بیش از 10 هزار نفر از جوانان در طرح تحول توانمندسازی محلات کم برخوردار با همت جمعیت هلال احمر کشور، سازمان بهزیستی کشور، امداد امام خمینی(ره) فعال هستند. کمیته (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خواهد بود و جمعیت هلال احمر هماهنگی و پوشش امدادی و بهداشتی از شهر نجف اشرف تا کربلای معلی را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید