اعضای کمیته اولیه انتخابات فدراسیون فوتبال؛ غیرقابل قبول از روز اول!/ لزوم انتشار صورتجلسه کمیسیون جهت اطلاع نامزدها از محتوای آن


ساعت: 10:24
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885521

پرسش و پاسخ صادق رئیسی کیا در مورد انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس؛

صادق رئیسی کیا طی یادداشتی از اعضای کمیته پیش انتخاب فدراسیون فوتبال سوال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ صادق رئیسی کیا، وکیل ورزشی و مدیرعامل اسبق باشگاه راه آهن در یادداشتی که به صورت پرسش و پاسخ در اختیار این خبرگزاری قرار داد، نگاهی به وضعیت اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال و مشکلاتی که در آن وجود دارد، پرداخته است. در اطراف این افراد به وجود آمده است.

سوال: اعضای اصلی هیات انتخاب اولیه فدراسیون فوتبال که گفته می شود سه نفره و متشکل از آقایان فلاحتی، گردانی و شاهکرمی هستند و در مجمع عمومی 17 آذر 1398 انتخاب شدند، چگونه تشخیص داده می شوند. آیا صلاحیت حضور و تصمیم گیری در کمیته اولیه را ندارید؟

پاسخ:

1. در صورتی که اعضای کمیسیون بدوی انتخابات از ابتدا و در حین انتخابات برای عضویت در کمیسیون بدوی مانع قانونی داشته باشند طبق بند 10 اصل 20 قانون اساسی و بند ب ماده 3 آیین نامه انتخابات. ، عضویت آنها در کمیسیون بدوی باطل است.

به عنوان مثال، اگر یک یا چند نفر از این بستگان در زمان انتخابات مناصب دولتی داشتند، یا ارتباط یا سمتی در فوتبال داشتند که برای آن حقوق دریافت می کردند، نباید به عنوان اعضای کمیته پیش از انتخابات انتخاب می شدند. مکان اول شروع اگر انتخاب آنها با موانعی از این دست مواجه باشد از ابتدا باطل و بی اثر است و حتی استعفای بعدی از مشاغل دولتی و یا قطع روابط حقوقی فوتبال نمی تواند بطلان اصلی و ذاتی انتخاب آنها را برطرف کند.

2- چنانچه اعضاي هيأت پيش‌گزينش قبل از راي‌گيري و تصميم نهايي اين هيأت نسبت به نامزدهاي انتخابات در محافل عمومي يا خصوصي يا رسانه‌اي صريحاً يا ضمني نظر و رأي خود را نسبت به موضوع مورد بررسي اعلام كرده باشند. با توجه به ضوابط بند د ماده 91 قانون آیین دادرسی مدنی و بند ت 421 قانون آیین دادرسی کیفری و بند 20 بند 10 قانون اساسی فدراسیون فوتبال و بند 2 بند الف و بند 3 بند ج آیین نامه و بند انتخابات. 27 بند ب بند آئین نامه اخلاقی و ماده ب بند 2 ماده 23 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال چنین عضوی اختیار خود را برای حضور در جلسات و اتخاذ تصمیم در مورد دادگاه بدوی و در بر اساس بند 5 ماده 23 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، اقدامات، امضاها و تصمیمات این عضو، علیرغم منافع متضاد و محرومیت از رای، باطل است.

کمیسیون بدوی انتخابات باید صورتجلسه تصمیمات خود را منتشر کند و نامزدهای انتخابات حق دارند از مفاد صورتجلسات و مشخصات امضاء کنندگان مطلع شوند تا بتوانند از حقوق قانونی خود در خصوص صلاحیت اعضای کمیسیون استفاده کنند. تصمیمات آنها

صادق رئیسی کیا; 4 اوت 1401

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید