اعلام آمادگی سازمان بسیج برای احیای مراکز واکسیناسیون/ طرح ایران جوان بمان به وزارت بهداشت پیشنهاد شد


ساعت: 19:54
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887175

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از آمادگی سازمان بسیج در بحث راه اندازی مجدد مراکز واکسیناسیون در کشور خبر داد و طرح شهید دکتر رهنمون را یکی از برنامه های ثابت اعلام کرد. سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: طرح بسیج “ایران جوان بمان” وزارت بهداشت مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مسلم چشمی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در خصوص نقش بسیج در مبارزه با ویروس کرونا گفت: متاسفانه این روزها شاهد افزایش این بیماری هستیم. و ما وارد موج هفتم ویروس کرونا شده ایم و متاسفانه روز به روز بر آمار مرگ و میر ناشی از آن افزوده می شود و این بیماری در کشور رو به افزایش است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: یک ماه پیش تعداد فوتی های ناشی از کرونا در کشور صفر و در 45 روز گذشته تمام نقاط کشور آبی بود. ما وضعیت آبی داریم.

سردار چشمی با بیان اینکه با پدیده ای با ابعاد ناشناخته مواجه هستیم، تصریح کرد: این پدیده زیستی و نوظهور است و به صورت پیچیده عمل می کند، همه دنیا به تنهایی با این پدیده برخورد نخواهند کرد و در چنین شرایطی این روند تشدید ادامه خواهد داشت. .

وی با اشاره به اینکه این همه گیری ها تا زمانی که تمام دنیا واکسینه نشده و درمان قطعی برای آن پیدا شود ادامه خواهد داشت، افزود: متاسفانه بسیاری از هموطنان در کشور واکسینه نمی شوند و این امر به پیشگیری از زنجیره بیماری کرونا کمک می کند.


“عادی ها” دلیل افزایش بیماری کرونا

کارمند سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور «عادی‌سازی‌ها» را دلیل افزایش کرونا و ورود به موج هفتم این بیماری عنوان کرد و تاکید کرد: متاسفانه برخی از نهادها و سازمان‌های دولتی پیگیری نمی‌کنند. وی افزود: دستورالعمل های بهداشتی از عادی سازی وضعیت. : از طرفی رصد ضعیف شده و با این وضعیت به احتمال زیاد در روزهای آینده وارد اوج موج هفتم کرونا خواهیم شد.

سردار چشمی با تاکید بر اینکه دستگاه ها و دستگاه های ذیربط به وظایف خود در این زمینه به میزان مطلوب عمل نکردند، تصریح کرد: نظارت ها و اطلاع رسانی ها مؤثر و تأثیرگذار بر مردم نبوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه قبلاً این مشکل را پیش بینی کرده ایم و به همین دلیل قرارگاه ما باز است، افزود: چندین بار در جلسات مختلف و مکتوب و اخیراً با ارسال دو نامه با امضای سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج در رابطه با اعلام آمادگی بسیج برای کمک و تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تقدیم کردیم.

سردار چشمی طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را طرحی عالی و موفق برای شکستن زنجیره کرونا دانست و با اشاره به اینکه این طرح با هدف گسستن زنجیره ویروس کرونا انجام می شود، افزود: زمانی که وزارت کشور بهداشت این طرح پیشگیرانه را نمی پذیرد قطعا روند اجرای آن ضعیف می شود.


تشخیص، نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی یکی از ابعاد طرح سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از آمادگی سازمان بسیج در بحث راه اندازی مجدد مراکز واکسیناسیون و کمک به نظام سلامت کشور برای مقابله با موج هفتم کرونا خبر داد و تاکید کرد: تامین مالی کمک به خانواده های مبتلایان به کرونا در منطقه دسترسی و تامین دارو و واحد کنترل در این بحث یکی از ابعاد کمک بسیج به قطع زنجیره این بیماری است، وی افزود: این پیام آمادگی را به صورت شفاهی و کتبی به اطلاع مردم رساندیم. وزیر بهداشت و درمان، تا وزارت بهداشت و درمان در صورت احساس نیاز از ظرفیت بسیج در این مسیر استفاده کند.


با پیری جمعیت کشور با چالش بزرگ تری روبرو هستیم

سردار چشمی در کنار بحث کرونا، آسیب های اجتماعی، اعتیاد، سلامت روان و بحث حاشیه نشینی را از دیگر مسائل و چالش های پیش روی حوزه بهداشت و درمان دانست و اظهار داشت: امروز با چالش بزرگ تری به نام سالمندی مردم مواجه هستیم. جمعیت کشور از طرح ایران جوان بمان در بسیج خبر داد و تصریح کرد: این طرح را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کردیم و از مسئولان مربوطه دعوت کردیم تا در همایش های ما شرکت کنند و از طرفی حمایت های نوآورانه انجام شود. طرح ها چالش را بهبود می بخشد. کاهش جمعیت هم داریم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی بر آمادگی بسیج به ویژه قشر بسیج جامعه پزشکی در بحث نظارت بر مراکز درمانی و داروخانه ها تاکید کرد و گفت: هدف استفاده مجدد از ظرفیت بسیج به منظور است. برای خدمت به مردم


سرودهای جهادی یکی از برنامه های اصلی سازمان بسیج مستضعفین است


ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم از برنامه های ثابت توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید دکتر رهنمون می باشد.

سردار چشمی با اشاره به سرودهای جهادی یکی از برنامه های اصلی سازمان بسیج مستضعفین به ویژه گروه بسیج جامعه پزشکی کشور است و خدمات در حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم را از جمله برنامه های این سازمان برشمرد. برنامه های ثابت سازمان در قالب طرح شهید دکتر رهنمون در طول سال افزود: این خدمات در قالب تخصصی و فوق تخصصی در ابعاد مختلف به هموطنان عزیز در مناطق فقیرنشین کشور برای دستیابی به «محرومیت» ارائه می شود. .

نماینده سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما ارائه خدمات بهتر به هموطنان عزیز در مناطق فقیرنشین کشور با تعامل و هم افزایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.


آمادگی بسیج برای ارائه ظرفیت اقشار بسیج برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب

سردار چشمی شعار سال «تولید دانش بنیان، اشتغالزایی» را راهکاری برای برون رفت از مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی خواند و بر آمادگی سازمان بسیج در راستای استفاده از ظرفیت ناب تاکید کرد. گروه های بسیج در ابعاد مختلف از وزارت بهداشت و درمان. کرد: «معاونت بسیج جامعه پزشکی و بهداشت و پدافند زیستی، دانشگاه انقلاب اسلامی، بسیج پزشک، معاونت علمی بسیج، بسیج اساتید و دانشگاهیان، معاملات، صنعت و معدن» و سایر مجموعه ها ظرفیت خوبی دارند و آمادگی داریم از اینها استفاده کنیم. توانمندی ها به ویژه در زمینه ارائه بحث تولید دانش بنیان به وزارت بهداشت و درمان با توجه به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا.

سردار چشمی دولت سیزدهم را دولتی انقلابی، اسلامی و جهادی دانست و با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی را دولت خود می دانیم، افزود: وظیفه داریم در ابعاد مختلف به دولت کمک کنیم و در عرصه های مختلف وارد میدان عمل شویم. از وزارت بهداشت و درمان انتظار داریم تعامل و هم افزایی بیشتری داشته باشیم تا سریعتر به نتیجه برسیم.


طرح شهید سلیمانی گل تعامل سازمان بسیج با وزارت بهداشت

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور طرح «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» را هدف تعامل سازمان بسیج با وزارت بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا دانست و افزود: پیشگیری از بیماری ها با اعزام اکیپ های سازماندهی شده در مناطق مختلف، تشکیل گروه های جهادی با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی یکی از ابعاد ارزشمند این طرح و همچنین بسیج اصناف، دانشجویان، دانش آموزان و دانشجویان بود. جامعه پزشکی همراه با تیم های پشتیبانی، گسترده و مرتبط در شبکه ای در این راستا مشاهده می شود.

سردار چشمی با تاکید بر اینکه 1200 مرکز واکسیناسیون توسط بسیج ایجاد شده است، گفت: خدمات مختلفی با تامین تجهیزات و نیروی انسانی علاوه بر ایجاد 700 مرکز به صورت مشترک با همکاری وزارت بهداشت ارائه شده است.

وی افزود: با تلاش و همکاری شبکه بهداشت و درمان کشور شاهد مدیریت خوب قله های پنجم و ششم بودیم و نیازمند بازگشت به همان تجربه موفق هستیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: هفته گذشته در ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور، فعال شدن این طرح برجسته شد، همچنان آمادگی و دستور شفای غلبه بر کرونا را اعلام می کنیم. بیماری نقشه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

دیدگاهتان را بنویسید