اعلام برنامه مراسم یوم الله 22 آبان / دیدار دانش آموزان با رهبر انقلاب


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907302

امروز رئیس ستاد مراسم 13 نوامبر از برنامه ریزی برای مراسم یوم الله در 13 نوامبر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید جلال زاده رئیس ستاد برگزاری مراسم 22 آبان امروز در نشست خبری با اعلام برنامه های مراسم یوم الله در 22 آبان گفت: 22 آبان یکی از مهمترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و یادآور وقایع مهم است. .

وی خاطرنشان کرد: در 22 آبان 1343 امام (ره) را به ترکیه تبعید کردیم و در همان روز جاسوسان آمریکا را از ایران بیرون کردیم. شهادت تعدادی از دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران از دیگر حوادث 22 آبان بود. سومین مورد که امام (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود.

نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به تاریخ صد سال اخیر نگاه کنیم می بینیم که اگر این سفارت به کار خود ادامه می داد قطعا اقداماتش علیه ایران بیشتر می شد. دانش آموزان، دانشجویان و مردم در 22 آبان مرکز ثقل بودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی گفت: امسال جشن 13 آبان روز جمعه برگزار می شود. دشمن با عملیات ضد شورش برخی از شهرهای ما را به هم ریخته و مهمترین هدفش تخریب و از بین بردن وحدت ملی و وحدت داخلی ملت ایران است. دوقطبی شدن رسانه در مقابل رسانه، دانشجو در مقابل دانشجو و همسایه در مقابل همسایه تلاش دشمن است.

وی تاکید کرد: دشمن در پروژه خیابان شکست خورده است و ایجاد حوادثی مانند حادثه تروریستی شاهچراغ توسط دشمن به معنای شکست آنهاست. داعش رسما مدعی عملیات تروریستی در شیراز شد و نفر دوم این عملیات تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم 22 آبان ادامه داد: امسال باید 22 آبان نسبت به سال های گذشته پررنگ تر و پر رونق تر برگزار شود تا دشمن احساس نکند اتفاقاتی که در چند روز و هفته گذشته رخ داده است. اراده ملت ایران را شکست.

نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی گفت: 22 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی است. ما در رویدادهای اخیر بیش از حد انتظار دست آمریکا را می بینیم. یکی از روسای جمهور سابق آمریکا گفت ما در ایران منتظر چنین روزی هستیم و آمریکایی ها برای اتفاقات اخیر یک میلیارد و 200 میلیون دلار بودجه تصویب کردند.

جلال زاده در ادامه به تشریح برنامه های 22 آبان پرداخت و گفت: در تهران در مقابل لانه جاسوسی مراسمی برگزار می شود و تجمع و سخنرانی خواهیم داشت و مردم به سمت دانشگاه تهران حرکت می کنند.

وی ادامه داد: در استان ها راهپیمایی از نقطه ای آغاز می شود و مردم به سمت مصلاهای جمعه حرکت می کنند. در 18 و 19 آبان، مجمع مربیان مسلمان میزبان گروه های آزاد اندیش دانشگاه ها و همایش «قرن 21» خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: توقیف دویست مکان آزاد اندیشی با موضوع استکبارستیزی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه ها، برگزاری جشنواره هنری «روایت تسخیری» با مشارکت وزارت فرهنگ در برخی دانشگاه ها، بررسی داستان استقلال، تهیه درس نامه و محتوای چند رسانه ای «چرا آمریکا مرده است» در مدارس و دانشگاه ها، اجرای ویژه برنامه های نماز جمعه، برگزاری نشست های بصیرتی در سمینارهای با موضوع ۲۲ آبان ماه، راه اندازی کمپین های دانش آموزی «گرفتم» و «شهید» برای تمامی مدارس کشور و حضور دانشمندان و چهره های برجسته ورزشی در غرفه های در نظر گرفته شده در مسیر راهپیمایی از جمله برنامه هاست. برای گرامیداشت روز ملی 13 نوامبر.

رئیس ستاد مرکزی این سازمان در 22 آبان اظهار داشت: روز چهارشنبه (20 آبان) تعدادی از دانشجویان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد. همچنین زنگ استکبار ستیزی صبح چهارشنبه در تمامی مدارس سراسر کشور نواخته می شود. روز پنجشنبه (21 آبان) نیز بر مزار دانش آموزان فوت شده گلریزان خواهد بود. بیش از 3500 نماینده رسانه های داخلی و خارجی رویداد امسال را در 13 نوامبر پوشش خواهند داد.

جلال زاده گفت: امسال پرچم جمهوری اسلامی که کفن شهدای ما و پرچم عشق و محبت ایرانیان است مورد هتک حرمت قرار گرفت. به همین منظور امسال مراسم توزیع پرچم به مناسبت یوم الله 13 آبان در برخی مدارس کشور برگزار می شود. مردم باید کمر دشمن را در خیابان بشکنند و رسانه ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی تاکید کرد: مراسم بزرگداشت 22 آبان با عنوان “22 آبان حماسه مقاومت، مقاومت و استکبارستیزی” در بیش از 900 شهر و استان از ساعت 9:30 تا 11 با حضور گسترده دانش آموزان و مردم برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید