اعلام قیمت خودروهای مونتاژ شده مجددا به تعویق افتاد

اعلام قیمت خودروهای مونتاژ شده مجددا به تعویق افتاد

بیش از یک ماه از اعلام قیمت مصوب خودروهای مونتاژ شده توسط شورای رقابت می گذرد، اما ماجرا هنوز تمام نشده است. کرمان موتور از امروز پیام ثبت نام و پرداخت واجدین شرایط را به دلیل عدم اعلام قیمت از سایت خود حذف کرده است.

قیمت گذاری خودروهای پیش ساخته به سردرگمی تبدیل شده است که خریداران خودرو را سردرگم می کند. متقاضیان این خودروها بی اطلاع در نهایت باید این خودروها را بر اساس قیمت های اعلامی کارخانه ها و یا قیمت های مصوب هیئت رقابت خریداری کنند.

به گفته برخی منابع در فضای مجازی، کرمان موتور به دلیل عدم اعلام قیمت، اخطار ثبت نام و پرداخت واجدین شرایط نوبت پاییز را در سامانه حذف کرده است.

با توجه به اخبار رسیده و اطلاعیه شرکت کرمان موتور در این خصوص و هم اکنون حذف این اطلاعیه از سایت و همچنین عدم اعلام قیمت از سوی شورای رقابت تا ساعات پایانی روز دوشنبه به نظر می رسد اعلام قیمت ها با توصیه به تعویق افتاده است و باید منتظر آن باشیم.

بیش از یک ماه از اعلام قیمت مصوب خودروهای مونتاژ شده توسط شورای رقابت می گذرد اما هنوز ماجرا تمام نشده است. شرکت‌های خصوصی مونتاژ خودرو زیر بار این قیمت‌ها نمی‌روند و مشخص نیست خریداران خودرو در نهایت با چه قیمتی محصول خود را دریافت خواهند کرد.

خودروسازان طبق قانون موظف به اعمال مصوبات قیمت گذاری برای خودروهای مونتاژی و داخلی و خودروسازان نیز موظف به اعمال قیمت های مصوب شورای رقابت هستند. اما نصابان با بهانه هایی مانند ضرر و زیان و کاهش حاشیه سود از اجرای این قانون خودداری می کنند.

آخرین شایعات غیررسمی حاکی از آن است که احتمالا شورای رقابت و خودروسازان جلسه ای دیگر برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژ شده و در نظر گرفتن حد وسطی برای قیمت های نهایی تشکیل دهند. اما در نهایت این مصرف کنندگان و خریداران هستند که باید عواقب این نافرمانی نصاب ها را به دوش بکشند و از جیب خود برای عدم اختیارات شورای رقابت و وزارت حریم خصوصی بپردازند.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید