لیست قیمت جدید خودروهای مونتاژ شده در سیستم یکپارچه + جدول

لیست قیمت جدید خودروهای مونتاژ شده در سیستم یکپارچه + جدول

پس از جلسه مونتاژکاران و شورای رقابت که شب گذشته در وزارت حراست برگزار شد، در نهایت بر سر لیست قیمت جدید خودروهای مونتاژ شده به توافق رسیدند. اما این محصولات در سیستم یکپارچه با چه قیمتی عرضه می شوند؟

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قوانین قیمت گذاری و فروش خودروهای مونتاژ شده را به شرکت های خصوصی ابلاغ کرد. پس از جلسه شب گذشته 10 اردیبهشت 1402 که شرکت های خودروسازی با شورای رقابت وزارت امنیت برگزار کردند، مقرر شد مصوبه شورا اجرایی شود.

اگرچه خودروهای فروخته شده در سیستم یکپارچه باید با قیمت مصوب هیات رقابت به فروش برسند، اما در حال حاضر قیمت سه خودرو از 13 خودروی مونتاژ شده در تابلوی مسابقات یافت نمی شود.

در مرحله دوم طرح فروش سیستم یکپارچه چهار نصاب حضور دارند که لیست کامل قیمت های درج شده آنها در جداول جداگانه آورده شده است.

Lamari Ima جدیدترین محصولی است که به طراحی سیستم یکپارچه خودرو اضافه شده است. طبق آخرین اعلام این محصول در سامانه یکپارچه با قیمت ثابت کارخانه ای یک میلیارد و 556 میلیون تومان و موعد تحویل 90 روزه در اختیار مشتریان قرار می گیرد. لاماری ایمای صفر امروز 10 خرداد 1402 در بازار در محدوده دو میلیارد و 220 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

داوطلبانی که حساب پروکسی آنها پر شده است می توانند تا 13 خرداد این خودرو را خریداری کنند. لازم به ذکر است که شورای رقابت هنوز قیمت جدیدی برای این خودرو اعلام نکرده و احتمال تغییر قیمت آن وجود دارد.

ماشین های مونتاژ

زمان ثبت نام و تحویل خودروهای مونتاژ شده

به جز آرین پارس موتور که فروش ایما لاماری از روز گذشته آغاز شده و چهارم خرداد به پایان می رسد، ثبت نام سایر خودروهای مونتاژی برای دارندگان حساب های نمایندگی بین روزهای سوم تا دهم خرداد انجام می شود.

کرمان موتور یکی از مونتاژکارانی است که در طرح دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرد و سه محصول خود را به فروش رساند.

جک J4 با قیمت 552 میلیون و 593 هزار تومان اقتصادی ترین خودروی عرضه شده توسط کرمان موتور است. این خودرو قیمتی در حدود 908 میلیون تومان در بازار دارد.

از سری جک اس تنها نام S3 در سیستم یکپارچه به چشم می خورد که طبق توافق شورای رقابت و کرمان موتور این خودرو در حال حاضر قیمت کارخانه ای 632 میلیون و 228 هزار تومان دارد. جک اس 3 ابتدای خرداد ماه در بازار آزاد یک میلیارد و 240 میلیون تومان فروخته شد.

قیمت خودروهای مونتاژ شده

مدیران خودرو چه نوع خودروهای قابل ساختی را ارائه می دهند؟

یکی دیگر از مدیران خودرو مونتاژکار چینی است که در طرح دوم فروش سامانه یکپارچه حضور فعال دارد. در این مرحله نام این شرکت با شش محصول به چشم می خورد.

X22 Pro Gear که هنوز قیمت آن در بازار مشخص نشده است، در این مرحله به عنوان ارزان ترین خودرو با قیمت 483 میلیون و 532 هزار تومان توسط مدیران خودرو عرضه می شود.

اما برای آن دسته از مشتریانی که استفاده از کلاچ برایشان مشکل است و خودروی اتوماتیک را ترجیح می دهند، مدل اتوماتیک این خودرو نیز موجود است که قیمت آن توسط شورای رقابت 645 میلیون و 512 هزار تومان برآورد شده است. X22 پرو اتوماتیک در بازار آزاد یک میلیارد و 130 میلیون تومان معامله می شود.

آریزو 5 توربو که در بازار آزاد به مبلغ یک میلیارد و 315 میلیون تومان خرید و فروش می شود، توسط شورای رقابت 735 میلیون و 400 هزار تومان ارزش گذاری شده است.

Arizo 6 Excellent Pro نیز یک میلیارد و 24 میلیون و 375 هزار تومان قیمت دارد.

در حالی که X55 Pro با قیمت یک میلیارد و 590 میلیون تومان در بازار معامله می شود، توسط شورای رقابت به ارزش 983 میلیون و 926 هزار تومان رسید.

تیگو 8 پرو پریمیوم نیز بیشترین اختلاف قیمت را در بین تمامی محصولات عرضه شده در طرح دوم سامانه یکپارچه دارد که در شورای رقابت با قیمت یک میلیارد و 483 میلیون و 275 هزار تومان و در بازار با قیمت 2 میلیارد و 910 میلیون تومان عرضه می شود.

قیمت محصولات مدیران خودرو در سامانه یکپارچه + تابلوی مسابقات 1402 خرداد

فردا موتورز دیگر شرکت مونتاژی است که سه محصول آن در طرح دوم فروش سامانه یکپارچه قابل مشاهده است. فردا SX5 که قیمت آن از سوی شورای رقابت 645 میلیون و 730 هزار تومان اعلام شده بود، امروز 10 خرداد 1401 به یک میلیارد و 520 میلیون تومان در بازار رسید.

سوبا M4 در میان خودروهای مونتاژی نیز نامی برای خود دست و پا کرده است و هنوز قیمت آن در بازار مشخص نشده است. شورای رقابت در حال حاضر قیمتی برای این محصول ندارد. اما فردا موتور قیمت این محصول را 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تعیین کرد.

فردا T5 هم اکنون در کارخانه یک میلیارد و 306 میلیون تومان و در بازار یک میلیارد و 760 میلیون تومان ارزش دارد. هیئت رقابت قیمت آن را 896 میلیون و 532 هزار اعلام کرد، بنابراین با توجه به قیمت بازار، این محصول یکی از جذاب ترین خودروهای عرضه شده در سیستم یکپارچه خودرو است.

لازم به ذکر است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت نام اولیه خودروهای مونتاژی از تاریخ 12 خرداد لغایت 19 خرداد ماه در دسترس است. همچنین فرآیند رصد اطلاعات متقاضیان واریز 100 میلیون تومان به حساب نیابتی، مسدودسازی و ارسال اطلاعات این افراد از بانک ها به سامانه از 9 اردیبهشت 1402 آغاز شد.

همچنین انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی نمایندگی) و فروش خودرو به حواله ممنوع است و فروش خودرو خریداری شده به روش دیگری امکان پذیر نیست.

افرادی که در لیست انتظار اولین تحویل خودرو در سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی هستند در این مرحله نمی توانند ثبت نام کنند. مگر اینکه تا 20 می 1402 در سیستم های مربوطه لغو شود.

قیمت های اعلام شده قطعی نیست و خودروهای فروخته شده در این مرحله شامل مالیات بر درآمد خودرو می شود و با توجه به اینکه برخی خودروهای پرتقاضا موعد تحویل 1403 خواهند داشت، ممکن است قیمت تحویل برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبل، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب پروکسی وجود دارد و به مرور زمان و بر اساس لیست اولویت هر محصول، خودروسازان فراخوان فروش صادر می کنند تا مشتریان بتوانند بر اساس روز ثبت نام و قرارداد منعقد کنند. قیمت ماشین

دیدگاهتان را بنویسید