فروش خودروهای مونتاژ شده ممنوع شد

فروش خودروهای مونتاژ شده ممنوع شد

فروش خودرو توسط نمایندگان شرکت های خصوصی ممنوع است.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قوانین قیمت گذاری و فروش خودروهای مونتاژ شده را به شرکت های خصوصی ابلاغ کرد.

* فروش خودرو توسط نمایندگان شرکت های خصوصی ممنوع است

در این نامه آمده است:

1- فروش کلی محصولات شرکت های ایلیا، فردا موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و بهمن موتور بر اساس تصمیمات پنجاه و چهل و سومین جلسه شورای رقابت و همچنین نایب رئیس صنایع حمل و نقل انجام می شود. فقط از طریق سامانه یکپارچه توزیع خودرو و با هماهنگی مراجع ذیربط و هرگونه تحویل خودرو خارج از سامانه مذکور اعم از فروش محصول توسط نمایندگان این شرکت به صورت تحویل فوری یا فروش اقساطی. ممنوع است و تحویل خارج از شبکه محسوب می شود.

2- با توجه به مشارکت این شرکت در طرح تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه و تعیین و ابلاغ اولویت ها، کلیه موارد اعلام شده به این شرکت در خصوص متقاضیان خرید خودرو، تعهدات آتی این شرکت محسوب می شود و باید اعلام شود. بر اساس قیمت های تعیین شده به موقع اقدامات لازم را انجام دهید. بدیهی است در صورتی که این شرکت در مدت تعیین شده نسبت به انعقاد قرارداد اقدام ننماید، این امر یکی از موارد عدم تحویل خودرو تلقی شده و طبق قانون کیفری با آن برخورد خواهد شد.

3- در مورد محصولاتی که قیمت آنها توسط شورای رقابت اعلام نشده است، لازم است تا حد امکان زمان کمتری برای تکمیل مدارک لازم صرف شود و کلیه قراردادهای منعقد شده با مشتریان باید به گونه ای تنظیم شود که با مفاد آیین نامه مطابقت داشته باشد. برای اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، به محض اعلام قیمت محصولات، شرایط دریافت و پرداخت مابه التفاوت احتمالی قیمت خودرو از این شرکت و یا مشتریان پس از قیمت نهایی می باشد. تعیین می شود امکان پذیر است.

4- وصول مبلغ خرید خودرو از داوطلبان انعقاد قرارداد باید با توجه به نوع قرارداد نظارتی (پیش فروش، فروش فوری و فوق العاده سه ماهه) انجام شود. (فروش اضافی حداکثر سه ماه و پیش فروش حداکثر یک ماه) بنابراین دریافت و پرداخت خودرو خلاف مقررات و تخلف بوده و باید اصلاح شود.

5- قیمت های استفاده شده در هنگام صدور دعوت نامه پرداخت باید مطابق با قیمت های منتشر شده و هرگونه اعلام قیمت، اضافه پرداخت و … باشد. در حکم گرانفروشی از طریق پرونده های تعزیری پیگیری خواهد شد.

با توجه به موارد فوق و با عنایت به تذکرات قبلی، مجدداً تاکید می‌شود شرکت‌ها موظفند به شکایات مشتریان و مصرف‌کنندگان رسیدگی کنند و در صورت امتناع از مساعدت، شاکیان می‌توانند با ادارات معدن و تجارت استان تماس بگیرند. بازرسی مربوطه با شکایات و گزارشات برای احقاق حق خود.

دیدگاهتان را بنویسید