ترکیب مونتاژ طراحی شده؛ 2 باشگاه مجوز ندارند/ یک هیئت بوکس استانی در 4 سال فقط یک میلیون تن دریافت کرد!

ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796878

ما یک فدراسیون المپیکی هستیم که خانه و سقف نداریم.

کاندیدای ریاست فدراسیون بوکس گفت: رشته مهندسی جزو مجمع انتخاباتی است و از 3 باشگاه معرفی شده 2 باشگاه حتی مجوز ندارند.

روح اله حسینی وزنه بردار اسبق تیم ملی بوکس کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا در خصوص کسب مدال دانیال شهباش در فدراسیون فعلی گفت: او را تحسین می کنم اما واقعیت دارد.

وی ادامه داد: آیا این فدراسیون کارکردی داشت که بخواهیم در مورد آن بحث کنیم؟ فدراسیون از زمان آقای ناطگنوری موفق به تهیه سالن بوکس شد، این فدراسیون در سال های اخیر چه کرده است؟ اردوهای تیم های ملی در دوران فعالیت ما در هتل المپیک برگزار می شد اما آیا این فدراسیون این کار را انجام داد؟

وی در مورد محل اسکان تیم ملی گفت: تا سال 1388 که ملی پوشان این فدراسیون نیز در مسکن مستقر بودند، پس از آن با فروریختن مسکن مجبور به کوچ شدند. زمانی که من نایب رئیس فدراسیون بودم، می توانستیم 4 اردو از رده های سنی مختلف را همزمان اجرا و اجرا کنیم، اما تیم فعلی فدراسیون در نهایت موفق شد 2 اردو را با هم برگزار کند.

یکی از اعضای تیم ملی بوکس ایران در المپیک 2000 سیدنی گفت: تیم فعلی تاکید دارد که شرایط فدراسیون و تیم های ملی متفاوت است. وقتی امکانات نیست و غذای سرد و کهنه به دست ملی پوشان باشگاه انقلابی اردنی می رسد چه تغییری می کند؟ «قبلاً غذا را با نایلون تهیه و حمل می کردند، حالا از مرکز شهر به شمال غذا می برند؟

وی در این خصوص اذعان داشت: زمانی با هزینه شخصی برای تیم ملی اتاق غذاخوری و آشپزخانه درست کردم، الان چه کار کرده ام؟ این فدراسیون 2 سال اول حتی یک مدال نگرفت بعد تاج بود و نه بیشتر. در زمان ما حداقل 34 داور و 64 مربی در ایران تنها در 2 سال ستاره شده اند.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی گوانگجو در سال 2010 با بیان اینکه می خواهد در رقابت های انتخاباتی ریاست فدراسیون شرکت کند، گفت: ما یک فدراسیون المپیکی هستیم که خانه و سقف نداریم. در نظر دارم 4 سال دیگر ساخت و بهره برداری از آکادمی بوکس را به اتمام برسانم و در این زمینه با مسئولان مربوطه صحبت کرده ام. قصد دارم به رده های اصلی رسیدگی کنم و جامعه بوکس بین 30 تا 40 هزار نفر افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: روند جذب مربیان و داوران که در سال های اخیر مغفول مانده است، باید دوباره دنبال شود. همچنین باید به هیئت های استانی توجه ویژه ای شود. یکی از روسای هیئت ها گفت در 4 سال گذشته فقط یک میلیون تومان از فدراسیون گرفته ایم! برای هیئت ها بین 30 تا 100 میلیون تن باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، هر استانی نیاز به تجهیزات دارد.

حسینی درباره وعده های انتخاباتی محقق نشده تیم قبلی تصریح کرد: در سال 2015 با عضویت در کمیته آسیایی طرح خود را برای بوکس بانوان ارائه کردم که با توافق ضمنی و شفاهی همراه بود. فدراسیون تا سال 2017 باید لباسی برای حضور بانوان در بوکس ارائه می کرد اما فدراسیون در انتخابات شرکت کرد و همه چیز ثابت ماند.

وی افزود: بعید می دانم در جامعه خانگی مخالفت بیشتری وجود داشته باشد و با توجه به پتانسیلی که بانوان دارند یکی از برنامه های من پایان دادن به این ماجراست. همه چیز در این زمینه با اخذ مجوزهای قانونی و درون نظام شکل خواهد گرفت.

کاندیدای ریاست فدراسیون بوکس افزود: 2 یا 3 حامی مالی از فدراسیون به صورت نقدی دارم و هیچ حقوق و مزایای خاصی برای خودم ندارم. فقط باید کار کنیم و شرایط را تغییر دهیم. بودجه نیز باید افزایش یابد تا بتوانیم در شرایط مالی بهتر به فکر توسعه بوکس باشیم.

قهرمان سابق بوکس آسیا در خصوص کاستی های مهندسی انتخابات گفت: همانطور که کمیسیون های داوران، مربیان و ورزشکاران این فدراسیون در معرض حاشیه و تداخل قرار گرفتند، تحولات مهندسی نیز در مجمع انتخاباتی رخ می دهد که آسیب جدی به آن وارد می کند. روحیه انتخاباتی». اعتراض خود را به وزیر ورزش و جوانان نوشته ام و منتظر برخورد قانونی هستم.

حسینی در پایان گفت: در جلسه حتی اسامی باشگاه های رای دهنده هم اعلام نشد و وزارتخانه 5 دی ماه با توجه به اعلام رئیس فدراسیون متوجه این موضوع شد. دو باشگاه از سه باشگاه معرفی شده حتی مجوز ندارند و این مصداق بارز تقلب در انتخابات است. اما قوانینی وجود دارد و باید بر اساس آن انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید