اعلام مبلغ جدید عیدی مستمری بگیران

به گفته علی دگان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی، مستمری بگیران در سال آینده کمتر از ۹ میلیون تومان دریافت نخواهند کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، اولین دغدغه جامعه کارگری و مستمری را تعیین دستمزد سال 1403 دانست.

اعلام مبلغ جدید عیدی مستمری بگیران
علی دگان کیا با اشاره به تورم بسیار بالای کشور افزود: نمایندگان مجلس افزایش 20 درصدی حقوق را نپذیرفته و تصویب نکرده اند و این مصوبه برای هموطنان و لشکری ​​اعمال می شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان مصوب کردند که حقوق کارمندان کشوری و لشکری ​​کمتر از 10 میلیون تومان و حقوق بازنشستگان در سال آینده کمتر از 9 میلیون تومان نباشد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: انتظار ما از شورای عالی کار این است که برای مددکاران و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز همین مبالغ مصوب شود در غیر این صورت تبعیض نامیده می شود.

این فعال بازنشستگی تامین اجتماعی به مسئولان اداره کار هشدار داده است که اگر بین جامعه کارگری و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​تبعیض قائل شوند، مسئول آن عمل هستند.

دهقان کیا با بیان اینکه بهار تورم رها شده است، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس هستیم و رهبر معظم انقلاب بر مشارکت پرشور مردم تاکید دارند لذا مسئولان باید ماده 41 قانون کار و 96 را اجرا کنند. و 111 قانون اجتماعی تضمین اجرای دقیق و رعایت قانون در تعیین حقوق کارگران و مستمری بگیران.

وی گفت: حقوق فعلی یک سوم دیه یک خانواده است بنابراین ما چیزی جز اجرای قانون و حقوق خود نمی خواهیم.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که اگر دولت با افزایش تورم عیدی بازنشستگان را ادامه می داد، اندازه آن در سال 1402 باید 5 میلیون و 700 هزار تومان تعیین می شد.
این در حالی است که بایرام مستمری بگیران برای بایرام امسال 2 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است که در سال 1389 مبلغ این بایرام 350 هزار تومان بود و تا سال 1395 با تورم افزایش یافت اما پس از آن بایرام بازنشستگان از تورم عقب افتاد.