افزایش از صفر تا صد حقوق سربازان

افزایش از صفر تا صد حقوق سربازان

روز جدید : رئیس کل انتظامی کشور (فرجا) درباره افزایش حقوق سربازان از صفر به صد توضیح داد و سلیقه سربازان برای افزایش یا کاهش حقوق سربازان را تکذیب کرد.

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه 1401 با تصویب تبصره 3 الحاقی 12 گام مهم برای افزایش حقوق و دستمزد نیروهای استخدامی به منظور تأمین نیروی جوان بویژه جوانان متاهل را به تصویب رساند که بر اساس این مصوبه حداقل قرار بود حقوق یک سرباز به سه میلیون و سیصد و شصت هزار تن و حداقل حقوق یک سرباز متاهل به پنج میلیون تن افزایش یابد.

روز گذشته سازمان انتظامی کشور (فرجا) در اطلاعیه ای اعلام کرد که با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت میانگین حقوق نیروهای مسلح در سال 1401 نسبت به سال 1400 با 115 درصد افزایش به یک میلیون و 490 هزار نفر رسید. آوریل سال گذشته به 3200000 تن افزایش یافت.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر حقوق سربازان به سراغ سردار تقی مهری رئیس سازمان مردم نهاد رفتیم. دسته سوم و دسته ستوان سوم، گروهبان دوم و گروهبان یکم و افسر دوم شامل ستوان سوم وظیفه، ستوان دوم وظیفه و ستوان یکم وظیفه است. البته در این رده ها اولین پزشک کشیک را هم داریم.

وی با اشاره به حداقل دستمزد سربازان گفت: سربازان تنها که در مناطق عادی خدمت می کنند سال گذشته یک میلیون و 50 هزار تن (یعنی حداقل دستمزد) حقوق دریافت کردند اما با این حقوق امسال میزان دریافتی این افراد افزایش یافت. سربازان تا این که تعداد به 2 میلیون و 520 تومان رسید.

به گفته رئیس کل انتظامی کل کشور، سربازان متاهل نیز به تعداد و حقوق خانواده آنها اضافه می شود و به حقوق تقریبی 4 میلیون و 100 هزار تن می رسد.

اضافه شدن یک تا سه میلیون به حقوق سربازان مناطق عملیاتی

مهری ادامه داد: سربازان شاغل در مناطق عملیاتی (شهرستان های مرزی، محروم و شهرهای عملیاتی شرکت کننده) و سربازان غیر بومی از یک میلیون تا سه و نیم میلیون تومان علاوه بر افزایش کل حقوق به حقوق آنان اضافه می شود.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی کل کشور سربازی که درجه ستوانی دارد با افزایش حقوق و موارد دیگر می تواند حقوق خود را به 8 میلیون تن و حتی اندکی بیشتر برساند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حداقل و حداکثر حقوق سرباز با احتساب افزایش کامل حقوق مشمولان، گفت: حداقل حقوق دو میلیون و 520 هزار تن و حداکثر حقوق حدود 8 میلیون است. در برخی موارد بالای 8 میلیون حقوق داریم.

سردار مهری گفت: رقم افزایش حقوق سربازان با حقوق سربازان پرداخت شده است، یعنی این افزایش حقوق از فروردین ماه سال 1401 اعمال شده است اما برای برخی از سربازان هنوز رقم افزایشی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق سربازان به هیچ وجه تخلف نمی شود و مابه التفاوت حقوق دریافت می کنند، افزود: سربازانی که افزایش حقوق فروردین ماه را دریافت نکرده اند در ماه های آینده این مبلغ را به عنوان معوقه دریافت خواهند کرد. “

رئیس سازمان عمومی فراجا در پاسخ به این سوال که آیا معوقات با حقوق خرداد پرداخت می شود یا خیر، گفت: برای برخی بله و در ماه های آینده برای برخی دیگر اما برای همه کسانی که معوقه می خواهند. پرداخت شده.

مهری افزود: سربازان در صورت داشتن سوال در خصوص نحوه محاسبه حقوق می توانند به یگان خود مراجعه یا با سازمان وظیفه عمومی فرج تماس بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا یک افزایش حقوق دیگر به میزان اعلام شده از سوی مجلس نرسیده است، گفت: مجلس عددی را اعلام نکرده است، اما میانگین 115 درصد اعلام کرده ایم و حقوق سربازان یک فرمول است و حقوق هر سرباز متفاوت است. نمی توان تعداد کل را اعلام کرد

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی می گویند به سربازان درجه واقعی داده نمی شود تا از حقوق آنها بیشتر نشود، گفت: این اصلا صحت ندارد، رتبه افراد است. پاداش تحصیلی و جدولی وجود دارد، نمی توان شخصیت و سلیقه سربازان را اعلام کرد.

وی گفت: ممکن است دو سرباز باشند که تحصیلات و شرایط آنها با توجه به محل خدمت درجاتشان یکسان باشد اما اینکه بخواهیم به سربازی درجه کم و بیش بدهیم عموما درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید