افزایش بی سر و صدا گوشت گوسفندی در یزد/ هر کیلوگرم گوشت 205 هزار تومان شد.


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916860

مدیرعامل کشتارگاه مهریز بافقی گفت: قیمت گوشت گوسفندی در استان باز هم افزایش یافت و به 205 هزار تومان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ناصر بافقی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی از هفته گذشته در یزد افزایش یافته است، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در قصابی های یزد به 205 هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: حدود یک ماه پیش جلسه ای با حضور استاندار یزد و مدیران مرتبط در سطح استان برگزار و مصوب شد که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مصرف کنندگان در استان یزد 195 هزار تومان است. اما به دلیل کمبود اخیر گوسفند در کشور قیمت آن افزایش یافته است.

مدیرعامل کشتارگاه مهریز گفت: در 10 روز گذشته میزان خروج گوسفندان از کشور افزایش یافته است به همین دلیل تمام استان های کشور با کمبود گوشت گوسفند مواجه هستند که این امر باعث افزایش قیمت شده است و مختص یزد نیست.

این فعال گوشتی استان یزد با تاکید بر اینکه بیش از 95 درصد گوشت سبک استان یزد از استان های دیگر تامین می شود، اظهار کرد: عمده گوشت گوسفندی استان از شیراز تامین می شود که قیمت گوشت در حال حاضر بین 210 تا 220 هزار است. تومان اما با توجه به خرید نقدی، تامین کنندگان گوشت استان مبلغی را به عنوان تخفیف از کشاورزان شیرازی دریافت می کنند که باعث شد قیمت گوشت گوسفند در استان یزد از شیراز که منبع خرید دام در استان است نیز ارزان تر باشد. یزد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از 50 درصد دامداری های کشور به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و غیراقتصادی قیمت ها تعطیل شده اند و در صورت ادامه روند فعلی، دامداری های باقی مانده در کشور نیز تعطیل خواهند شد. بسته شود بسته شود

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند تعطیلی دامداری ها امنیت غذایی کشور به خطر می افتد، تصریح کرد: برای جلوگیری از تعطیلی دامداری ها چاره ای جز افزایش قیمت گوشت یا پرداخت یارانه مواد اولیه وجود ندارد. و مسئولین دارند هنوز دیر نشده، باید کاری کنند.

مدیرعامل کشتارگاه مهریز با اشاره به کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم گفت: هیچ گروهی در چرخه عرضه گوشت از افزایش قیمت خرسند نیست زیرا پس از افزایش قیمت، مصرف مردم نیز کاهش می یابد و این مشکل بر سود فروشنده تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید