افزایش حقوق سربازان منوط به تصویب مردم و هیئت امنا می باشد

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806077

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در خصوص افزایش حقوق سربازان گفت: پرداخت حقوق این سربازان نیز منوط به تصویب عمومی و تصویب هیات امنا خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاری یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: با این طرح، نمایندگان مجلس باید از سایر منابع مالی برای ارتقای حقوق ها استفاده کنند، گفت: سربازان سال آینده را پیش بینی می کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از لغو کامل لایحه بیع سربازی در اصلاحیه لایحه بودجه 1401 خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کارت آزادسازی رایگان را پیشنهاد کرد.

در شرایطی که پیش از این کمیته تلفیق بودجه تصمیمی مبنی بر فروش بیش از 5 سال غیبت سربازان به مبلغ 250 تا 600 میلیون تن بسته به حجم آنها در نظر گرفته بود، اکنون خبر لغو کامل مصوبه خرید نظامی در مرحله بعدی است. سال می گوید در بودجه 1401 خبری از فروش نظامی نخواهد بود.

این نکته ای است که حسن محمدیاری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت وگو با رکنا به آن اشاره کرد و گفت: خرید و فروش نظامی نخواهد بود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد داده است که برای متاهلین دارای دو فرزند که 5 سال یا بیشتر غیبت دارند کارت معافیت سال آینده به صورت رایگان صادر شود و البته این موضوع به اکثریت آرا تبدیل می شود. و به تصویب هیأت امنا می رسد.

محمدیاری ادامه داد: علیرغم لغو مصوبه فروش سربازی، حقوق سربازان در سال آینده نسبت به امسال افزایش چشمگیری خواهد داشت. یعنی در سال 1401 حقوق سربازان بسته به ازدواج یا تجرد، تحصیلات، درجه و منطقه خدمتی بین 3 میلیون و 350 هزار تا 5 میلیون تن در ماه خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: پرداخت این حقوق به سربازان نیز منوط به تصویب عمومی و تصویب هیات امنا خواهد بود. البته با توجه به اینکه بخشی از بودجه افزایش حقوق سربازی از طریق طرح فروش سربازان تامین می شد، اکنون با لغو این لایحه، نمایندگان مجلس باید برای ارتقای حقوق سربازان در سال آینده بودجه دیگری را تامین کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید