افشاگری فرشید اسماعیلی از استقلال و پرسپولیس در قطر

افشاگری فرشید اسماعیلی از استقلال و پرسپولیس در قطر

تیم العربی قطر که فصل گذشته از حضور فرشید اسماعیلی هافبک استقلال استفاده کرده بود، هفته گذشته در یک بازی تعیین کننده 6 امتیازی با سرمربیگری استراماچونی و حضور بازیکنانی مانند سعید عزت الله و شیخ دیاباته الغرافه را شکست داد. شانس زیادی برای داشتن سهمیه آسیایی بعد از این بازی با فرشید اسماعیلی گفتگویی داشتیم که البته صحبت با این بازیکن به موضوعات دیگری کشیده شد. این بازیکن را بخوانید که از اختلافات ایران و قطر و البته مشکلات حکومت نظامی می گوید.

شما در یک بازی حساس موفق شدید الغرافه را شکست دهید تا شانس بیشتری برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشید. لحظه جالب درگیری تو با استراماچونی، سعید عزت اللهی و دیاباته در این بازی بود. از این دیدار جالب بگویید.

هر دو تیم 30 امتیازی شدند و این دیدار فینال شد. بازی بسیار مهمی بود اما برای ما بد شروع شد. هر دو زود به گل رسیدیم و در نیمه اول اخراج شدیم. خلاصه برای ما خیلی سخت بود اما همه دو بار تلاش کردند و توانستیم 3 امتیاز از هر بازی را بگیریم. در حاشیه بازی با استراماچونی، سعید عزت اللهی و شیخ دیابته صحبت کردم.

از سطح لیگ قطر و قهرمانی السد بگویید.

سطح لیگ قطر را با نام (لیگ ستارگان) می شناسند. بازیکنان بزرگ اینجا هستند. البته فشار زیادی روی بازیکنان خارجی وجود دارد. تیم السد بازیکنان خارجی بزرگی دارد و همه بازیکنان عرب ملی پوش هستند. تیم بسیار قوی است و امسال موفق شد چند هفته زودتر پیروز شود.

در العربی چطوری؟ آیا شما عضو این تیم هستید یا از طریق نقل و انتقالات می توانید انتقال پیدا کنید؟

این یک مسابقه بسیار مهم در حال حاضر است و تمام تمرکز من روی این بازی آخر است. متاسفانه در جام حذفی حذف شدیم و الان تمام هدف تیم این است که انشاالله بتوانیم در چهارمین بازی جدول پایانی جدول رده بندی پیروز شویم و سهمیه آسیایی را بگیریم.

با توجه به شرایط عالی و توانایی های مالی لیگ قطر، بسیاری می گویند بازیکنان ایرانی تمایلی به جدایی ندارند. درست است، واقعی؟

اینجا از نظر امکانات واقعا عالی است. اگر 50 درصد این امکانات در ایران بود هیچ بازیکنی از لیگ ما خارج نمی شد. استقلال و پرسپولیس قطری ها غول محسوب می شوند اما نمی دانند وضعیت امکانات در ایران برای بازیکنان وحشتناک است.

قطر پس از قهرمانی در جام ملت ها اکنون میزبان جام جهانی است. وقتی در آنجا بازی می کنید، موقعیت آنها را به عنوان میزبان رویداد بزرگی مانند جام جهانی چگونه ارزیابی می کنید؟

از زمانی که به اینجا آمدم، می بینم که هنوز استادیوم ها و خیابان ها ساخته می شود. در کل می خواهند جام جهانی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند. وقتی به قطر می آیند، می بینید که جام جهانی برای آنها چقدر مهم است که برای تاج خیلی سخت است.

با کدام یک از لژیونرهای ما در قطر ارتباط دارید؟ وضعیت آنها را چگونه می بینید؟

بله، ما مرتباً با بچه های اینجا در تماس هستیم. هر از گاهی با امید ابراهیمی، حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده بیرون می رویم.

نظر شما در مورد مشکلی که برای سیاوش یزدانی و حسین مرادمند پیش آمد چیست؟

فوتبالیست شدن خیلی سخت است. بازیکنی را می شناسم که خیلی بهتر از امثال ما بود اما به خاطر سربازی فوتبال را به کلی کنار گذاشت و معتاد شد. یک جوان به راحتی می تواند از مسیر درست منحرف شود. حالا در مورد بازیکن استقلال صحبت نمی کنم. من می گویم دو روز دیگر برای بازیکن پرسپولیس یا سپاهان و سایر تیم ها هم همین اتفاق می افتد. شاید بهتر باشد به فکر فوتبالیست ها باشیم. مگر می شود بازیکنی که سال ها زحمت کشیده به لیگ برتر برسد و حالا به لیگ برگردد و در آنجا بازی کند!؟ یا به قول آقا خداداد عزیزی بازیکن تازه به جایی رسیده که می خواهد قرارداد خوبی ببندد اما سرباز می شود و باید برود ماهی یک میلیون و 200 هزار تن بگیرد! یکی از پیشکسوتان چند وقت پیش حرف خوبی زد و گفت بازیکنان در سن سربازی باید چند درصد از قراردادشان را به سربازی بدهند. خوب، این به نفع بازیکن، به نفع باشگاه و به نفع ارتش است.

دیدگاهتان را بنویسید