اقدام عجیب تراکتورسازی مقابل پرسپولیس از شش آتش!

اقدام عجیب تراکتورسازی مقابل پرسپولیس از شش آتش!

کریم باقری یک فوتبالیست معمولی بازنشسته ایران نیست یا به عبارتی اسطوره تبریز و آذربایجان است. همچنین بسیاری معتقدند کریم باقری (یکی از کارکشته ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران) بهترین بازیکن تاریخ آذربایجان و شهر تبریز است.

کریم باقری در آبان 1388 تصمیم گرفت با پیراهن پرسپولیس مقابل تیم سابقش تراکتور بازی نکند. باقری در جوانی و در بحبوحه فوتبالش در دهه 70 سابقه چنین رفتارهای به ظاهر غیرحرفه ای اما منصفانه ای داشت. او که یک بار با هدایت قایقران فقید از تراکتور به کشاورز منتقل شده بود، مقابل تیم سابقش هم قرار نگرفت.

سوابق باقری و جوایزی که برای فوتبال ایران و شهر تبریز کسب کرده است.

پس چگونه می توان کودک پشت سر فوتبال مازندران و یکی از برترین هافبک های تاریخ فوتبال جهان را در دیار خود هو کرد؟! آیا این یک فروپاشی فرهنگی در استادیوم های ورزشی ماست؟

روزی کریم باقری به نکته جالبی درباره پرواز تراکتورسازی تبریز با تیم های پرسپولیس و تهران اشاره کرد و گفت: اگر تاریخ بخوانید آذربایجانی ها همیشه در خط مقدم خیزش های مردمی و در اولین قدم برای خدمت به این کشور هستند. و دفاع از آب و خاک ما بودند. آذربایجانی ها علیرغم اینکه گاهی در برخی شوخی ها کم لطفی می کنند، سخاوتمندانه این شوخی ها را نادیده گرفتند و سعی کردند ایران عزیزشان را سربلند کنند. مردم آذربایجان، ایران “تبریز قلب ایران است و ما نمی توانیم ایران را بدون تبریز و تبریز را بدون ایران تصور کنیم.”

بله، این سخنان مردی چند سال پیش است که به معنای واقعی یک اسطوره است. مردی دور از حاشیه و متعصبی که هر کجا که باشد به عنوان یک آذربایجانی به معنای شور و تعصب است و به ویژه از سوی فوتبالدوستان زادگاهش شایسته احترام است.

دیدگاهتان را بنویسید