الکامپ دوباره به تعویق افتاد

الکامپ دوباره به تعویق افتاد

روز جدید : سامانه اتحادیه رایانه کشور دلیل تعویق بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ را به دلیل خروج تعدادی از شرکت ها در هفته های اخیر و شرایط موجود اعلام کرد.

با شیوع ویروس کرونا در جهان و ورود آن به ایران از مارس 2018، بسیاری از نمایشگاه ها به تعویق افتاد و برخی نیز لغو شدند. بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) در ابتدا قرار بود در سال 2019 برگزار شود، اما به دلیل کرونا چندین بار به تعویق افتاد و البته الکام استارز (بخشی از الکامپ با حضور شرکت های نوپا) به صورت آنلاین برگزار شد. در فوریه 2019، الکامپ قرار بود در 26 ژوئیه و سپس در فوریه 1400 برگزار شود که دوباره به دلیل وضعیت ویروس کرونا لغو شد.

سپس در اوایل تیرماه امسال اعلام شد که نمایشگاه الکامپ قرار است از 19 تا 13 مرداد برگزار شود. اگرچه مقرر شد سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به عنوان برگزارکننده الکامپ این مراسم را با رعایت تمامی شعائر مذهبی ایام محرم برگزار کند، اما این تاریخ به دلیل مصادف شدن با دهه اول هجری با مخالفت هایی نیز مواجه شد. ماه محرم بنابراین گزارش، ستاد اجرایی الکامپ اعلام کرد که بر اساس اعلام شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران، بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در تاریخ جدید 28 تا 22 آبان ماه برگزار می شود.

اما چندی پیش اتحادیه صنف کامپیوتر کشور با صدور اطلاعیه ای از تعویق مجدد نمایشگاه الکامپ خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه با تصمیم هیات مرکزی این سازمان و هماهنگی دستگاه های اجرایی ذی ربط مقرر شد بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در دوره زمانی 1398/06/13 برگزار شود. 19 تا 22 آبان 1401 در تهران برگزار می شود این تصمیم تیرماه سازمان نصر کشور، با اقدامات و برنامه ریزی های بعدی نصر استان تهران برای برگزاری باشکوه الکامپ، منجر به اتفاق قابل توجهی شد. پذیرش اعضای سازمان در تهران و سایر استان های کشور به عنوان بخش قابل توجهی از آنها آماده بازدید از بزرگترین جشنواره فناوری اطلاعات هستند و ارتباطات کشور را اعلام و ثبت نام را نهایی کردند. اما با توجه به انصراف تعدادی از شرکت ها در هفته های اخیر و با توجه به اعلام پیمانکار برگزاری نمایشگاه، امکان برگزاری الکامپ 26 با شرایط موجود وجود ندارد.

شایان ذکر است تصمیم گیری در مورد زمان آتی نمایشگاه نیز منوط به اخذ نظرات اعضای صنف و بررسی زمان مناسب خواهد بود که متعاقباً تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید