امیر عبداللهیان بر تسهیل امور ایرانیان مقیم ایالات متحده تأکید می کند

به نقل از پایگاه داده سخنگوی وزارت امور خارجه ، در آخرین برنامه قبل از خروج از نیویورک ، حسین امیرعبدالهیان با رئیس و کارکنان ارشد دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران دیدار صمیمانه ای داشت. مستقر در ایالات متحده ، چالش ها و اقدامات لازم برای بهبود ارائه خدمات را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه با مجید در این دیدار شرکت کرد تخت‌روانچی، سفیر و نماینده نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و هیئت همراه ، که سیاست دولت سیزدهم را در قبال ایرانیان مقیم خارج توضیح می دهد و بر تسهیل امور آنها در ارتباط با سرزمین مادری تأکید می کند.

امیرعبداللهیان وی افزود: این تلاش در همه ارکان دولت و نیروهای سه گانه است. بیا دیگه تعداد زیادی وجود دارد که قبل از این سفر ، آقای آره آه تو رئیس محترم قوه قضائیه از من خواست این پیام را به ایرانیان مقیم آمریکا منتقل کنم که هیچ مانعی برای حرکت آسان آنها وجود ندارد. علاوه بر این ، آقای کلیباف فضای ارتباطی مستقلی را در وب سایت پارلمان فراهم کرده است تا ایرانیان مقیم خارج از کشور بتوانند به راحتی با قوه مقننه و پارلمان ارتباط برقرار کنند تا در صورت لزوم مراحل قانونی ساده شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به نخبه گرایی و فرهنگ جامعه بزرگ ایرانی مقیم ایالات متحده ، جامعه ایرانی را دارایی بی سابقه و فرصتی دانست که باید با گسترش همه نهادهای مربوطه از آن محافظت شود.

وزیر امور خارجه با ذکر اقدامات در حال توسعه و اجرا در بخشهای مختلف وزارت امور خارجه در رابطه با خدمات کنسولی ، یکی از مهمترین مسئولیتهای همه سفارتخانه ها و کنسولگریها را برای اطمینان از خدمات مستمر و تبعیض برای همه ایرانیان معرفی می کند.

امیرعبداللهیان در این نشست ، حرکت و ارتباط بیشتر ایرانیان مقیم خارج از کشور با ایران به عنوان منبع قدرت و پیشرفت کشور از یک سو و آرامش جامعه تحصیلکرده ایرانی از سوی دیگر و تعهد دولت و وزارت خارجه برای از بین بردن موانع و کاهش فرآیندهای بروکراتیک. وی بر ضرورت و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات برای ساده تر شدن خدمات تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید