امیر عبداللهیان: مجارستان انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به ایران را تسهیل می کند

امیر عبداللهیان: مجارستان انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به ایران را تسهیل می کند

روهر نه : وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود از وی خواست زمینه را برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به ایران فراهم کند.

حسین امیرعبدالهیان گفت: از شما تقاضا داریم برای تسهیل انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق مجارستان به کشورمان اقدام کنید.

به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، «اتباع ایرانی از جمله دانشجویان، خانواده های دیپلمات های مقیم اوکراین می خواهند برای بازگشت به کشورمان وارد مرز لهستان و مجارستان شوند».

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در تماس با منوچهر مرادی سفیر کشورمان در اوکراین از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم این کشور و همچنین دیپلمات های کشورمان و خانواده های آنها مطلع شد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز اعلام کرد که پس از کسب مجوز، آمادگی برقراری پرواز برای خروج ایرانیان از اوکراین را دارد.

روز گذشته رئیس دفتر وزارت امور خارجه اوکراین از اقدامات وزارت امور خارجه برای خروج اضطراری اتباع ایرانی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد تا به محض کسب مجوز از دولت اوکراین اقدام شود. .

دفتر مرکزی اوکراین در وزارت امور خارجه به دستور حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه برای نظارت بر اوضاع و حمایت از ایرانیان در اوکراین ایجاد شد.

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: برای ادامه انتقال اتباع ایرانی از طریق خاک مجارستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گفته آقای پیتر سیارتو، وی دستورات لازم را برای پذیرش ایرانیان بدون نیاز به ویزا در مجارستان و فراهم کردن شرایط فوری برای بازگشت آنها به کشورمان صادر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید