ایرانیان مقیم اوکراین می توانند وارد اسلواکی شوند


ساعت: 22:07
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811260

وزیر امور خارجه اسلواکی در گفتگوی تلفنی با امیرعبدالیان:

وزیر امور خارجه اسلواکی در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اتباع ایرانی می توانند از طریق مرزهای اوکراین وارد اسلواکی شده و به ایران سفر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه رایزنی های تلفنی خود با برخی از وزرای امور خارجه اوکراین، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با ایوان کورکوک وزیر امور خارجه اسلواکی گفت وگو کرد و وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین، روابط دوجانبه و مسائل بین المللی مورد علاقه مشترک را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط خوب دو کشور و همکاری های مطلوب تهران و براتیسلاوا گفت: آمادگی داریم همکاری های دو کشور را در همه زمینه ها گسترش دهیم.

امیر عبداللهیان در خصوص تشدید بحران در اوکراین گفت: امیدواریم این بحران به صورت سیاسی و مسالمت آمیز حل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: گروهی از اتباع ایرانی مقیم اوکراین برای خروج از این کشور درخواست داده اند و از دولت اسلواکی می خواهیم همکاری و مساعدت لازم را برای ورود شهروندان ایرانی از اوکراین به اسلواکی بدون ویزا انجام دهد. “

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: تصمیم داریم پس از ورود به کشورهای همسایه اوکراین از جمله اسلواکی، اتباع خود را با پرواز به جمهوری اسلامی ایران منتقل کنیم.

ایوان کورکوک وزیر امور خارجه اسلواکی با ابراز خرسندی از توسعه همکاری های دو کشور در سطوح مختلف و در زمینه های مختلف، در آینده نزدیک از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور خبر داد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه اسلواکی نیز ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، آمادگی کشورش را برای همکاری و کمک به شهروندان ایرانی برای خروج از مرز اسلواکی بدون نیاز به ویزا اعلام کرد.

وی تاکید کرد: اتباع ایرانی می توانند از طریق مرزهای اوکراین وارد اسلواکی شده و به ایران سفر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید