اولین پرواز رفت و برگشت ایرانیان مقیم اوکراین از لهستان

اولین پرواز رفت و برگشت ایرانیان مقیم اوکراین از لهستان

روز جدید تا دقایقی دیگر، ایران ایر اولین پرواز خود را به مقصد ورشو برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین که از زمان حمله روسیه به لهستان پناهنده شده اند، انجام می دهد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورها خواستار بازگشت اتباع خود شدند و ایرانیان نیز از این قاعده مستثنی نبودند و بسیاری از دانشجویان و ایرانیان خواهان بازگشت به ایران بودند، اما به دلیل جنگ در آن کشور، آسمان اوکراین در منطقه ممنوع شد. در نتیجه بسیاری از ایرانیان و همچنین شهروندان سایر کشورها برای فرار از جنگ به کشورهای همسایه اوکراین مانند لهستان و مجارستان پناه برده اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، ایران ایر پس از دریافت مجوز برای بازگرداندن ایرانیان آزاد مقیم اوکراین که به لهستان پناهنده شده بودند، دقایقی پیش آماده پرواز به ورشو شد.

در همین راستا هواپیمای ایرباس 330 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد ورشو ترک می کند و پرواز برگشت دانشجویان مقیم اوکراین حوالی ساعت 5 صبح در فرودگاه امام خمینی به زمین می نشیند که پیش بینی می شود 100 نفر دانشجو باشند و ایرانیان مقیم اوکراین با این پرواز به کشور بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید