امیر عبداللیان با نخست وزیر لبنان دیدار کرد


ساعت: 22:34
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817519

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با نمایندگان لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) وارد بیروت دومین مقصد سفر خود به منطقه و پس از سوریه شد، امشب با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار کرد.

وی پیش از این با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و عبدالله بو حبیب همتای لبنانی خود و همچنین شخصیت ها و رهبران گروه های فلسطینی مستقر در بیروت دیدار کرد.

حسین امیرعبدالهیان در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بیروت هستیم زیرا روابط دو کشور عالی است و رایزنی های منظم و سازنده ای با مقامات لبنانی در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی داریم. از آخرین سفر من به بیروت، رویدادهای بسیاری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است و با توجه به تلاش‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران و لبنان در حال انجام است، نیاز به رایزنی‌های دقیق‌تر با مقامات عالی‌رتبه لبنان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز در خبری مشترک با همتای لبنانی خود گفت: امروز در بیروت هستیم تا بگوییم جز خیر برای لبنان و مردم لبنان چیزی نمی خواهیم. ماه گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان دیدار کردم و به وی گفتم که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده ساخت دو نیروگاه 1000 مگاواتی در لبنان برای رفع مشکل برق لبنان است. جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که در روزهای سخت در کنار دوستان خود خواهد ماند. ما پیشنهادهای دیگری برای همکاری با لبنان برای غلبه بر شرایط سخت اقتصادی کنونی ارائه کرده ایم که توسط مقامات ارشد لبنانی مورد بحث قرار خواهد گرفت. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، این دومین سفر امیر عبداللیان به لبنان از زمان تصدی سمت وزیر امور خارجه است. او در اکتبر گذشته (1400) به بیروت سفر کرد و با مقامات کشور دیدار کرد.

امیر عبداللهیان همچنین در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ در 22 مارس 2006 با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفت و گو کرد و میقاتی از حمایت جمهوری اسلامی قدردانی کرد و گفت: مردم و دولت لبنان از ثبات و صلح ایران حمایت می کنند. آنها کشور را فراموش نمی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین روز گذشته (چهارشنبه) در سوریه با بشار اسد رئیس جمهور، فیصل المقداد وزیر امور خارجه و علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید