انتخابات میان دوره ای آمریکا / تدابیر امنیتی تشدید شده است


ساعت: 00:44
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902263

در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات میان دوره ای آمریکا باقی مانده، خبرگزاری رویترز از تشدید تدابیر امنیتی برای برگزاری این انتخابات خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ایالت هایی مانند کلرادو و آریزونا که امکان ایجاد هرج و مرج و بی نظمی در محل های رای وجود دارد، علاوه بر تامین امنیت بیشتر، محل صندوق های رای با شیشه های ضد گلوله از ردیف رای دهندگان و هر رای جدا می شود. اهدا کننده برای ورود به این بخش ها باید از گیت امنیتی عبور کند.

تدابیر امنیتی به همین جا ختم نمی شود و در ایالت فلوریدا، دیوارهای مرکز شمارش برای محافظت در برابر حمله احتمالی، علاوه بر بتن، با لایه ضخیم فیبر کربن نیز تقویت شده است.

بررسی میدانی رویترز در 30 شعبه رای گیری نشان می دهد که تدابیر امنیتی در نیمی از این مراکز به طرق مختلف تقویت می شود و همچنین کارکنان این مراکز برای در امان ماندن از مهاجمان مسلح احتمالی و همچنین گزارش سریع هرگونه خطر احتمالی به نزدیکترین پلیس ایستگاه و نیروی انتظامی تحت آموزش های ویژه قرار خواهند گرفت.

انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده، توزیع تمامی کرسی های مجلس نمایندگان و 35 سناتور را تعیین خواهد کرد. با توجه به اینکه هنوز 2 سال از دوره اول ریاست جمهوری دموکرات جو بایدن باقی مانده است، انتخابات آتی تأثیر مهمی بر سیاست آمریکا دارد.

در حال حاضر ترکیب سنا و مجلس نمایندگان به نفع دموکرات‌ها است، اما بایدن هم اکنون برای پیشبرد برنامه‌های خود در کنگره با مشکلاتی مواجه است، در نتیجه اگر اکثریت کنگره در دست جمهوری‌خواهان باشد. بایدن در اجرای سیاست خود با مشکلات جدی تری مواجه خواهد شد، به ویژه اگر کمیته های مهم دفاعی و روابط خارجی در پارلمان های آمریکا ترکیب متفاوتی پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید