انتخاب یحیی رضا اسدی دوم پرسپولیس؟

انتخاب یحیی رضا اسدی دوم پرسپولیس؟

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم به شدت از ضعف ساختار دفاعی آسیب دیده است و طبیعی است که در فصل نقل و انتقالات تلاش برای رفع این نقیصه در اولویت باشد. شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی برنمی گردند و وضعیت جلال حسینی برای فصل آینده مشخص نیست. در نتیجه جذب مدافعان موثر و درجه یک برای قرمزها بسیار کلیدی است. یکی از افرادی که برای این منظور مورد توجه قرار گرفته است، مرتضی پورعلی گنجی است. مدافع بابلی تیم ملی کشورمان مدت هاست که علاقه مند به دیدار پرسپولیس است و اخیرا تمایل خود را برای حضور در تمرین سرخپوشان نشان داده است. او با پرسپولیس تمرین کرد چون بعد از فسخ قراردادش با شنژن چین بازیکن آزاد محسوب می شد. گنجی مصدومیت شدیدی هم داشت که او را از شرایط ایده آل دور کرد. از این رو حضور در یک دوره آموزشی گروهی هماهنگ و حرفه ای می توانست به پورعلی گنجی کمک کند و در این بین پرسپولیس را انتخاب کرد. پس طبیعی است که این روزها همه جا صحبت از پیوستن این بازیکن به جمع سرخپوشان می شود و آن را یکی از اولین خریدهای باشگاه می نامند. جذب پورعلی گنجی قطعا جذاب است اما در عملکرد فعلی او تردیدهایی وجود دارد.

در جستجوی پول
پورعلی گنجی «چهره» جام ملت های آسیا 2015 شد. این بازیکن پیش از این در تیم نفت تهران به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد اما کارلوس کی روش با یک تعویض زیرکانه مرتضی را به دفاع میانی آورد و او هم در آنجا خوش درخشید. با این حال پورعلی گنجی بدون تعارف به دنبال پول آن زمان بود و ردپای این موضوع در تمام انتخابات او دیده می شود. او پس از جام ملت ها در لیگ چین به تیانجین تدا رفت و سپس در معروف ترین دوره باشگاهی خود به السد پیوست. حالا نه به خاطر درخشش او در آنجا، بلکه به خاطر بازی با ژاوی هرناندز افسانه ای که باعث شد خیلی ها به مرتضی توجه کنند. گنجی در آخرین روزهای حضورش در السد نپذیرفت و در همان دیدار مقابل پرسپولیس به طور اتفاقی گل بدی به ثمر رساند. این بازیکن برای مدتی به اوپن بلژیک که متعلق به قطری ها است قرض داده شد و بعداً به العربی در لیگ ستارگان پیوست. ورود به شنژن چین نیز آخرین فعالیت فوتبالی این مدافع بود. بازیکنی که برای این منظور نه برای پیشرفت تلاش می کند و نه حتی شانس خود را در مسابقات قهرمانی اروپا امتحان می کند. همین حالا هم شنیده می شود که پورعلی گنجی 30 ساله اگر فرصت مالی بهتری پیدا کند ترجیح می دهد دنبال پول برود و عقد قرارداد با پرسپولیس را به تعویق بیندازد.

خیلی وقت است که کسی او را ندیده است
همه اینها و حتی اولویت های مالی پورعلی گنجی به این معنا نیست که او بازیکن ضعیفی است یا پرسپولیس نباید او را جذب کند. اصلا. فقط باید به سطح فنی و بدنی فعلی این بازیکن توجه کرد. نام او جذاب است اما ماه ها از آخرین بازی رسمی تیمش می گذرد. هیچ کس قبلا گنجه را در شنژن یا العربی ندیده است و معلوم نیست این بازیکن تا کجا پیش رفته است. شاید داستان او تا حدودی شبیه به رضا اسدی باشد. پر سر و صداترین خرید پرسپولیس امسال هم نام جذابی داشت اما کادرفنی نمی دانستند او یک سال است که بازی نکرده و در چشم نیست. به این ترتیب اسد در میانه ناآمادگی اش برای پرسپولیس بازی شد و همه چیز از دست رفت تا اینکه بر خودش مسلط شد. او در همان زمان تحت فشار بود و وضعیتش در خطر بود. فراموش نکنیم که پورعلی گنجی مدت هاست از تیم ملی کنار گذاشته شده و خلیل زاده و کنعانی زاده قلب خط دفاعی این تیم را به دست آورده اند. بنابراین پرسپولیس باید با چشمانی باز و در نظر گرفتن همه جوانب این بازیکن را جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید