انتصاب رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی به عنوان رئیس کمیسیون برف فدراسیون والیبال

ساعت: 15:48
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922367

رئیس فدراسیون والیبال در حکمی عباس نظریان را به عنوان رئیس کمیسیون والیبال برفی منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ والیبال برفی اولین بار در سال 2009 در اتریش اختراع شد و سپس تور والیبال برفی در این کشور برگزار شد. این ورزش در سال 2015 توسط کنفدراسیون اروپا به رسمیت شناخته شد و در همان سال مسابقات والیبال برفی قاره سبز برگزار شد.

در سال 2019، فدراسیون جهانی والیبال، والیبال برفی را نیز در تقویم مسابقات خود قرار داد و تورهای جهانی والیبال برفی زیر نظر FIVB آغاز شد.

با توجه به شرایط اقلیمی ایران، والیبال برفی فعالیت خود را خیلی زود در کشورمان آغاز کرد و در سال 1396 اولین تور جهانی والیبال برفی که توسط جمهوری اسلامی ایران برگزار شد در پیست اسکی دزین برگزار شد.

رشد و توسعه والیبال برفی یکی از اهداف فدراسیون جهانی و فدراسیون والیبال ایران است و تاکنون مسئولیت این حوزه بر عهده کمیته ساحلی فدراسیون بود.

با توجه به اهداف تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای حضور والیبال برفی در المپیک زمستانی 2030، فدراسیون والیبال فعال سازی این رشته را در دستور کار خود قرار داده و پس از بررسی های انجام شده برای استفاده و بهره برداری از پتانسیل های موجود در یک کشور در این نشست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و دکتر وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال حضور داشتند.

عباس نظریان در این جلسه داوری، رئیس فدراسیون اسکی را به عنوان رئیس کمیسیون والیبال برفی منصوب کرد تا این رشته ورزشی به صورت مستقل فعالیت خود را در ساختار اداری فدراسیون والیبال آغاز کند. همچنین مقرر شد نظریان به منظور افزایش پویایی این کمیسیون و برنامه ریزی برای رشد و توسعه این ورزش، دبیر کمیسیون را معرفی کند.

برگزاری رویدادهای داخلی و بین المللی و تشکیل تیم های ملی در رده های سنی مختلف و حرکت به سمت حضور در بین تیم های برتر المپیک زمستانی 2030 از اهداف و برنامه های تبیین شده توسط این کمیسیون فدراسیون والیبال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید