انتقاد گالنویی از فیفا: چرا زمین را تایید کردی؟!

کلانویی با اعتراض به وضعیت چمن و ابراز تعجب از تایید این چمن توسط فیفا و AFC گفت: چمن مصنوعی بی کیفیت ورزشگاه لذت فوتبال را از بین برده است.

* صحبت های اولیه؟

اجازه بدهید به تیم ترکمنستان به خاطر بازی خوبی که انجام دادند تبریک بگویم. این تیم و سرمربی این تیم خیلی خوب هستند. اما مهمتر از همه باید بگویم که این زمین لذت فوتبال را از بین برده است و من از AFC و فیفا تعجب می کنم که چگونه اجازه دادند بازی های بین المللی در این زمین برگزار شود. این زمین لذت را از فوتبال گرفت.

* وضعیت چمن ورزشگاه؟

دیروز که زمین را دیدیم مجبور شدیم تغییراتی در تیم ایجاد کنیم و از بازیکنانی که ممکن بود مصدوم شوند در این بازی استفاده نکردیم. نقطه تاریک این بازی زمین بود و بسیاری از مربیان مانند مانچینی از این نوع زمین انتقاد می کنند. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به این مشکلات توجه کنند زیرا چنین زمین هایی زیبایی فوتبال را از بین می برد.

انتقاد گالنویی از فیفا: چرا زمین را تایید کردی؟!

* تیم اصلی ایران در ترکمنستان؟

کسانی که جزء 23 نفر هستند، بازیکنان اصلی ما محسوب می شوند. تعدادی از این بازیکنان در تهران و تعدادی دیگر در این دیدار حضور داشتند، اما مهم این بود که دوباره از موقعیت های خود استفاده نکردیم. می توانستیم با دو یا سه گل برنده شویم و البته در دقایق پایانی فرصتی بود که بازی را به تساوی بکشیم.

* کیفیت تیم ترکمنستان؟

نیمه ترکمنستان بازی بسیار خوبی انجام داد و توپ را به خوبی به بالای زمین منتقل کرد، اما زمین هم برای آنها دردسرساز شد. شاید آنها بیشتر از ما عادت کرده بودند، اما زمین هم کار را برایشان سخت کرده بود. به خاطر زمین، مچ و پای بسیاری از بازیکنان ما خونی شده بود. این شهر آب و هوا و بارندگی خوبی دارد اما زمین چمن مصنوعی است که بسیار تعجب آور است. اگر چمن مصنوعی استاندارد بود قابل تحمل بود اما این زمین مانند فرش بود و امیدوارم فیفا و AFC وارد عمل شوند و اجازه ندهند بازی در این زمین ها برگزار شود.