انتقال سهام عدالت متوفیان بدون دریافت هیچگونه کارمزدی به صورت الکترونیکی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

عشقی گفت:سهام عدالت متوفیان بدون دریافت هیچگونه کارمزدی به صورت الکترونیکی به وراث منتقل خواهد شد و فقط لازم است یکی از وراث به یکی از کارگزاری ها مراجعه کند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، عشقی با بیان اینکه انتقال سهام عدالت بدون هیچ هزینه‌ای و با سامانه «میراث» صورت می‌گیرد گفت:سهام عدالت یک جمعیت ۵۰ میلیون نفری را پوشش داده است، عده ای در این ۱۷ سال فوت کرده اند.

وی توضیح داد:تلاش همکاران ما در شرکت سپرده گذاری مرکزی این بود که انتقال سهام صورت بگیرد و حالا بدون دریافت هیچگونه کارمزدی به صورت الکترونیکی این سهام به ورات منتقل خواهد شد و فقط لازم است یکی از وراث به یکی از کارگزاری ها مراجعه کند.

مجید عشقی با اشاره به اینکه امید است که این نمایشگاه به تامین مالی و تشکیل سرمایه کشور کمک کند تصریح کرد:بازار سرمایه به عنوان یک بازوی اصلی تامین مالی در کشور را بازی می‌کند. 

وی ادامه داد:در ده سال گذشته نقش بازار سرمایه را در تامین مالی اقتصاد بسیار کمرنگ می‌دیدیم. اما اخیرا اینطور نیست. اخیراً تامین مالی بانک‌ها در تولید ۱۵۰۰ همت در سال ۱۴۰۱ بوده است که در بازار سرمایه ۶۰۰ همت در سال گذشته بوده است، این در حالی است که در ۶ یا ۷ سال قبل بسیار‌ کمتر و حدود ۱۴ درصد در سال ۹۵‌ بوده است. 

به گفته این مسوول این اعداد نشان می‌دهد که بازار سرمایه می‌تواند نقش پررنگ‌تری‌ در بازار سرمایه داشته باشد. 

وی افزود:در سال جاری‌ تعداد نهادهای مالی فعال را به بیش از ۱۰۰۰ نهاد مالی رسید. همچنین ۲۰۰ نهاد مالی در سال گذشته مجوز گرفتند، که شامل‌ شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها، کارگزاری ها و غیره هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه برنامه ریزی بلند مدت برای‌ بازار سرمایه در محوریت تامین مالی‌ قرار دارند. گفت:تشکیل سرمایه در کشور وضعیت خوبی نداشته است و راهبر محوری‌ ما تشکیل سرمایه است. 

وی تصریح کرد : ۹ محور راهبری و ۲۱ محور در شورای عالی بازار سرمایه مطرح شده است تا به تامین مالی از بازار سرمایه کمک کنیم. 

همچنین یکی‌ از موفقیت ‌های خوب بازار سرمایه این است که در حوزه خدمات مالی بحش خصوصی رشد بسیار خوبی داشته است و سهم خدمات مالی بخش خصوصی نقش‌محوری را دارد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید