۱.۸ میلیون موجودی در اولویت دریافت سهام عدالت / انتقال مانده سهام قضایی تا پایان سال

ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806382

سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: از حدود 4 میلیون نفر سهامدار شناسایی شده در قوه قضائیه، یک میلیون و 800 هزار نفر که علیرغم داشتن قشر به مرحله نهایی وصول سهام عدالت نرسیده اند، در اولویت قرار دارند. دریافت این سهام.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بررسی ها نشان می دهد علیرغم وعده های داده شده، تخصیص مانده سهام هنوز قطعی نشده است، این در حالی است که منابع ذخیره ای برای تخصیص به مانده ها در لایحه بودجه 1401 پیش بینی نشده است و سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت معتقد است. دولت منابع لازم را دارد.

سهام عدالت متعلق به چه کسانی بود؟ تعیین تکلیف بازماندگان تا پایان سال

شایان ذکر است که در حال حاضر 49 میلیون نفر مشمول سهام هستند و همواره اعتراض خروج کنندگان از این طرح وجود دارد تا اینکه دولت دوازدهم در پایان دوره کاری خود اعلام کرد که پرونده ثبت سهام بسته شده و منابع برای بازتوزیع این طرح وجود دارد. وجود ندارد.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص به خبرنگار راه دانا گفت: وی گفت: دولت با طرح کلی بقایای اقدامات قضایی موافقت کرده و وضعیت آنها تا پایان سال مشخص خواهد شد.

پورابراهیمی تاکید کرد: یک میلیون و 3 هزار نفر کمیته حمایتی و 2 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی و حدود شش میلیون نفر نیز کارگر ساختمانی هستند به همراه افرادی که در شش دهک پایین درآمدی هستند و تحت پوشش هیچ مرکز حمایتی نیستند. شامل واحدهای حقوق صاحبان سهامی است که هنوز واحدهای حقوقی دریافت نکرده اند.

84cfc6a5 2a5b 4b4e 9a82 43e4a61e67e4 خبر خاکستری

کلیات طرح تخصیص سهام به بازماندگان به تصویب دولت می رسد

وی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم با توزیع کلی سهام بازماندگان موافقت کرده است و منتظریم نظر دولت به صورت کتبی و رسمی در مجلس اعلام شود و در صورت ابلاغ رسمی برنامه در هفته های اول. امیدواریم تا غروب عید بتوانیم خبرهای خوشی برای بازماندگان اعمال عدالت داشته باشیم و اقدامات به دست این افراد سپرده شود.

به نظر می رسد در سال 1401 تکلیف بازماندگان مشخص شود و اولویت این توزیع با افرادی باشد که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، مددکاری اجتماعی و … هستند و هنوز تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است. برای بازماندگان باقیمانده

اولویت با کسانی است که قشر دریافت کرده اند و اطلاعات آنها به دبیرخانه نرسیده است

اکبر حیدری، سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در روزهای اخیر گفت: برای افرادی که سهام عدالت دارند اما سهمی به آنها تعلق نمی گیرد، آمار متفاوت است.

وی گفت: افرادی که دعوتنامه دریافت کرده اند و مراجعه نکرده اند یا دعوتنامه به نام آنها ارسال شده اما به دست آنها نرسیده است یا کسانی که تمام مراحل را طی کرده اند اما اطلاعات آنها به دبیرخانه دادگستری ارسال نشده است به اشتراک می گذارند. رها شده و این افراد در اولویت دریافت این سهام هستند.

به گفته گربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، موضوع باقیمانده سهام عدالت از 12 بهمن در دولت در حال بررسی است و وزارت تعاون اخیراً از فهرست لایه هایی که ممکن است این سهام به آنها تعلق داشته باشد، رونمایی کرده است.

61e99e9c 3711 45b9 a2c5 70a85cdd2578 خبر خاکستری

وزیر اقتصاد: هنوز تصمیم نهایی در مورد بازماندگان گرفته نشده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همه اینها در حالی است که پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بار دیگر از طرح بقایای اقدامات قضایی در مجلس می گوید و این تصمیم منتظر نهایی شدن منابع آن توسط سازمان برنامه و بودجه است اما احسان وزیر هندوزی پس از جلسه هفته گذشته شورای عالی بورس گفت: هنوز تصمیمی برای بازماندگان عدالت گرفته نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید