انریکه مورا: برای بازگشت به برجام به روحیه سازش نیاز داریم

انریکه مورا: برای بازگشت به برجام به روحیه سازش نیاز داریم

روهر نه معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به از سرگیری مذاکرات در وین گفت: برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای با ایران، روحیه سازش لازم است.

انریکه مورا، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، گفت که بازگشت به اجرای کامل برجام برای رسیدن به روح سازش در کشورهای مذاکره کننده در وین ضروری است.

مورا در پیامی توئیتری نوشت: هشتمین دور مذاکرات در وین درباره برجام فردا در وین از سر گرفته می شود. ما در روحیه سازش برای بازگشت به اجرای کامل هستیم [برجام] نیاز داریم. با توجه به رویه‌های نامطلوب مختلف برای تضعیف برجام، این مذاکرات باید به سرعت به نتیجه برسد.»

علاوه بر این مقام اروپایی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نهادهای بین المللی وین نیز از از سرگیری مذاکرات در وین از فردا (سه شنبه) خبر داد. او همچنین در مورد “آخرین دور” مذاکرات گمانه زنی کرد.

در همین حال، ولادیمیر ارماکوف، مدیر بخش کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت که مسکو به این اقدامات اعتقاد دارد. [غربی‌ها] تسریع در مذاکرات با برجام و تعیین ضرب الاجل برای تکمیل آنها بی فایده است.

ارماکوف به ریانووستی گفت: در مذاکرات برای ازسرگیری برجام در وین پیشرفت وجود دارد و کشورها سناریوهای امنیتی را در صورت شکست مذاکرات آماده نمی کنند.

روز گذشته سه عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران خواستند از آنچه که آزادی آمریکا خوانده است برای احیای برجام استفاده کند که به گفته آنها زمان کمی برای پایان مذاکرات در وین وجود دارد.

در نزدیک به سه ماه پس از آغاز دور جدید مذاکرات تحریم‌ها، آمریکا و ترویکای اروپایی و رسانه‌های آن‌ها همواره تلاش کرده‌اند به این موضوع اشاره کنند که ایران عامل کندی در مذاکرات وین است و سرعت مذاکرات صرفاً به آن بستگی دارد. در مورد ایران

در روزهای اخیر، همانطور که حتی خود مقامات اروپایی و آمریکایی نیز اذعان کرده اند، در مذاکرات وین در مورد تعهدات هسته ای ایران پیشرفت بیشتری نسبت به لغو تحریم های غرب حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید