انفجار در مسجد شیعیان مزارشریف؛ 10 کشته و زخمی


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823636

گزارش ها از انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان در مزار شریف گزارش شده است. به گفته منابع این انفجار تا کنون 5 نفر جان باخته و 65 نفر دیگر زخمی شده اند و تعداد آنها رو به افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع عامه در مزارشریف گفته اند که دقایقی پیش انفجاری در مسجدی به نام سه دکان رخ داد.

به گفته منابع، این انفجار در هنگام نماز رخ داده است. این مسجد بزرگترین مسجد شیعیان شهر مزارشریف است که در مکانی پر ازدحام قرار دارد.

گوس الدین انوری، رییس شفاخانه حوزوی ابوعلی سینا بلحی در مزارشریف می گوید که تعداد زیادی از مجروحان این انفجار به شفاخانه منتقل شده اند، اما تعداد دقیق مجروحان متعاقبا اعلام خواهد شد.

کاری عبیدالله عابدی، سخنگوی فرماندهی امنیتی کندز، انفجار در منطقه سردره این شهر را تایید کرد، اما در مورد قربانیان و گونه های جانوری اظهار نظر نکرد.


70 شهید در مسجد سه دوکان شهر مزارشریف مجروح شدند

اما منابع در شفاخانه ابوعلی سینا در بلخ مزارشریف می گویند که دو شهید و بیش از 25 زخمی در انفجار مسجد سه دوکان شهر مزارشریف به شفاخانه انتقال داده شده اند.

به گفته شاهدان عینی آمبولانس ها همچنان در حال انتقال مجروحان هستند.

شبکه خبری طلوع به نقل از مقامات صحی مزاری شریف می گویند که در انفجار امروز در مسجد مزاری شریف دست کم پنج شهید و ۶۵ زخمی تخلیه شدند. به گفته آنها، این آمار در حال تغییر است.

از سوی دیگر برخی منابع از کشته شدن 18 نفر و زخمی شدن 30 نفر در این انفجار خبر می دهند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید