اپیدمی آنفلوآنزا در استان کرمانشاه/ مرگ و میر ناشی از کرونا به صفر رسید


ساعت: 20:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903979

معاون فنی امور بهداشت و درمان استان کرمانشاه مطرح کرد؛

سارا شاه آبادی گفت: متاسفانه موارد ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در استان کرمانشاه افزایش یافته است که علائم آن مشابه بیماری کرونا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در حال حاضر شاهد شیوع ویروس آنفولانزا در استان کرمانشاه هستیم که علائم آن شبیه به ویروس کرونا است.

وی انجام تحقیقات برای تشخیص بیماری آنفولانزا را سخت عنوان کرد و افزود: واکسن مربوطه با قیمت مناسب در داروخانه ها موجود است.

شاه آبادی تصریح کرد: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا از شهریور تا پایان آبان است، البته همه افراد به این واکسن نیاز ندارند.

معاون فنی امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افراد بالای 65 سال، کودکان زیر شش سال، مادران باردار، افرادی که تحت عمل پیوند اعضا قرار گرفته اند یا بیماری های همراه دارند و افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، اولویت دارد. برای تزریق واکسن کرونا

شاه آبادی تصریح کرد: البته در بخش دولتی امکان تهیه واکسن آنفولانزا برای افراد واجد شرایط وجود دارد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر 22 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های کرمانشاه بستری هستند که البته از ششم مهرماه تاکنون تعداد فوتی ها کاهش یافته و میزان ابتلا نیز کاهش یافته است.

شاه آبادی با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون خاطرنشان کرد: افراد بالای 18 سال در صورتی که شش ماه از دوز قبلی واکسن آنها گذشته باشد دوره واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

معاون فنی امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی گفت: متاسفانه اکنون درصد استفاده دانشجویان از ماسک پایین است.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سایر بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید